Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHur tar jag av mig en våtdräkt?
You need to log in to create posts and topics.

Hej allihopa.

Jag är en helt rookie på våtdräkt men har förstått att den ska sitta snortight. Mitt problem är att den sitter så hemskt tight vid hand- och fotleder att det är lögn att få av sig den på mindre än 10 minuter. Då mitt mål är triathlon känns

Det är alltid lättare när den har varit blött.

Jag brukar duscha min 2 dagar innan det är dags för premier och då är det lättare att ta på och av

Charlotta, du kan utan större förlust för flytförmöga och övrigt annat göra så att du skär bort ca 5 cm (eller mer om du kommer fram till att det verkar okej) från ärm och ben på dräkten. Dräktens ärm och ben är ju formade som strutar varför du med "bortk

Tack så mycket båda två, detta är helt klart ett moment jag måste träna på.
Att klippa lite känns väldigt lockande men lite kriminellt. Behöver man sy ihop ändarna eller kan man lämna dem så?

Det bör inte vara annat problem än att du klipper/skär rakt och snyggt. Neoprendräkten är inte som någon textil vid vilken du behöver tänka på sömmar eller uppfransning.
Men, stort men, har du verkligen testan dräkten "live", dvs. skarpt vid tävling elle

Jag ska försöka testa den mer och längre stunder i både vatten och på land. Den töjer sig kanske lite oxå men kanske inte där jag vill att det ska töjas. Tack för tips.

Kolla om du har en bra teknik, det finns gott om instruktioner på youtube, tex den här:

https://www.youtube.com/watch?v=cWrB2hu0ZBo

Haha ok. Sådär såg det inte ut hemma i mitt vardagsrum igår 🙂
Min vårdräkt ser mkt tjockare ut än hennes (vilken den säkert är men jag har ändå det rekommenderade 2mm/3mm).
Jag måste nog börja använda och mjuka upp den en hel del får att få den så där s

Googla spray kan jag förresten göra själv, never mind 🙂