Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

jag "sprang" göteborgsvarvet för första gången i våras.

tänkte mig 1:50 eller 1:55. Det blev 2:09
OK...

nu inser jag att det bara är 37 dagar kvar och jag har ingen fokuserad träning.

jag springer typ 3-4 gånger per vecka och springer en mil varje

Dricker du mer än en flaska vin åt gången så kan det vara läge att begränsa sig lite, men annars är det inga problem för de flesta.

Jag skulle säga att din fart känns helt ok för halvmarathon men du måste börja springa lite längre. Jag skulle rekommender

Om det är 37 dagar kvar så är det inte så mycket kvar att göra. Faktum.

Vilket givetvis är dumheter, jag har sett löpare (inklusive mig själv) utvecklas enormt på 5 veckor.

Nonsens av AB?
-Absolut nej.

Går det att göra något på 37 dagar?
-Ja. Att öka sin fart kan man göra på några veckor. Tröskelintervaller, toppning m.m. Att tåla den sortens träning kan iofs ta tid, förutsatt att man nu inte redan tål det.
-Nej. Att bygga

Om du springer 1 mil 3-4 ggr/v så kan du ju förslagsvis börja träna lite mer om du vill bättre. Öka längden på ett av dessa pass (typ 15 km) och så ökar du farten på ett av de andra passen, typ lite spontan fartlek där du drar på i lite backar eller mella

på 37 dagar kan man göra stor förbättring om man inte tränat speciellt mycket innan. Dock blir skaderisken ganska stor om man ökar mängd och intensitet snabbt. Jag hade ett uppehåll på ett par månader förra våren utan någon träning. När jag sedan började