Quote from Guest on 28 April 2010, 20:37Jag funderar över vilket jag skall satsa på nu de sista veckorna innan Göteborgsvarvet. Jag vet att det är bra att variera, men vilket ger "mest"?
Jag klarar att springa 1 mil på asfalt strax under timman, och är inte "slut" efter det. Jag har oxå börjat
Jag funderar över vilket jag skall satsa på nu de sista veckorna innan Göteborgsvarvet. Jag vet att det är bra att variera, men vilket ger "mest"?
Jag klarar att springa 1 mil på asfalt strax under timman, och är inte "slut" efter det. Jag har oxå börjat
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 20:47Hej Lotta. Har du inte fått varvet-tidningen? Den skulle jag nog gå efter om jag var som dig.
Annars är de väl kanske som de säger, att något pass i veckan med intervaller, något distanspass med lite högre tempo och ett pass med lägre tempo men längre st
Hej Lotta. Har du inte fått varvet-tidningen? Den skulle jag nog gå efter om jag var som dig.
Annars är de väl kanske som de säger, att något pass i veckan med intervaller, något distanspass med lite högre tempo och ett pass med lägre tempo men längre st
Quote from Håkan Öhling on 28 April 2010, 21:29Lotta, om du inte har tränat 3-4 löppass per vecka hittills så ska du absolut inte börja nu. Det är en veckas lite hårdare träning kvar för att sen börja vila sig i form!
Om jag hade varit du, så hade jag försökt att öka längden på mitt längsta pass. Om
Lotta, om du inte har tränat 3-4 löppass per vecka hittills så ska du absolut inte börja nu. Det är en veckas lite hårdare träning kvar för att sen börja vila sig i form!
Om jag hade varit du, så hade jag försökt att öka längden på mitt längsta pass. Om
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 18:47Det är 21 km på asfalt som dina leder och muskler ska orka så jag hade skippat backarna i skogen helt och ökat på sträckan på ett par långsamma pass innan det är dags att trappa ner träningen.
Är du van att köra 3-4 pass per vecka orkar du kanske köra ett
Det är 21 km på asfalt som dina leder och muskler ska orka så jag hade skippat backarna i skogen helt och ökat på sträckan på ett par långsamma pass innan det är dags att trappa ner träningen.
Är du van att köra 3-4 pass per vecka orkar du kanske köra ett
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 16:48Hej igen! Jag hade några jättejobbiga pass som inte alls gick bra i veckan.
Idag sprang jag 12km på asfalt och allt kändes mycket bättre. Jag har kommit fram till att jag troligen har problem med ansträngningsastma eller så är det pollen. Hur som helst t
Hej igen! Jag hade några jättejobbiga pass som inte alls gick bra i veckan.
Idag sprang jag 12km på asfalt och allt kändes mycket bättre. Jag har kommit fram till att jag troligen har problem med ansträngningsastma eller så är det pollen. Hur som helst t
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 22:21@Lotta: Jag har astma, så jag vet hur det kan vara med tung andning.
Kanske borde du gå o ta ett spirometri-prov hos nån astmasköterska så du får rätt hjälp. Jag har inte fått det konstaterat på något sätt ännu, men jag tror att jag kommer upp i högre p
@Lotta: Jag har astma, så jag vet hur det kan vara med tung andning.
Kanske borde du gå o ta ett spirometri-prov hos nån astmasköterska så du får rätt hjälp. Jag har inte fått det konstaterat på något sätt ännu, men jag tror att jag kommer upp i högre p