Quote from Guest on 12 August 2010, 13:40Jag har tränat nu ett tag tre gånger i veckan. Jag skulle vilja träna fler dagar i veckan. Hur lägger jag bäst upp det? Det blir ju ofrånkomligen så att några träningsdagar ligger ihop utan någon vilodag.
Jag har tränat nu ett tag tre gånger i veckan. Jag skulle vilja träna fler dagar i veckan. Hur lägger jag bäst upp det? Det blir ju ofrånkomligen så att några träningsdagar ligger ihop utan någon vilodag.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 13:50Du kan ju välja att köra ett medelintensivt pass ena dagen och det efterföljande kör du lugnt och fint. Sen får du ju en vilodag, sen är det bara att rocka igen 🙂
Ett exempel för 4 pass i veckan:
må: vila
ti: Medelintensivt
ons: Lågintensivt
to: vila
Du kan ju välja att köra ett medelintensivt pass ena dagen och det efterföljande kör du lugnt och fint. Sen får du ju en vilodag, sen är det bara att rocka igen 🙂
Ett exempel för 4 pass i veckan:
må: vila
ti: Medelintensivt
ons: Lågintensivt
to: vila
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 16:58Börja med triathlon... Kan köra nest intill varje dag.
Börja med triathlon... Kan köra nest intill varje dag.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 17:04Ett tips kan vara att kolla i andras kalendrar hur de löser träningen.
Ett tips kan vara att kolla i andras kalendrar hur de löser träningen.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 17:08En annan idé är ju att lägga träningen på olika tidpunkter på dagen. Om du tränar på morgonen dag 1 och på kvällen dag 2 så har du tränat "två dagar i rad" men får ändå lång vila mellan passen.
En annan idé är ju att lägga träningen på olika tidpunkter på dagen. Om du tränar på morgonen dag 1 och på kvällen dag 2 så har du tränat "två dagar i rad" men får ändå lång vila mellan passen.
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 09:13Prova att lägga in två pass samma dag nån gång i veckan. Med fördel lugna, korta rundor på morgonen. De kan vara bra att trycka in i programmet dels som återhämtning från ett hårt pass kvällen innan, dels för att förbereda kroppen inför ett hårdare pass s
Prova att lägga in två pass samma dag nån gång i veckan. Med fördel lugna, korta rundor på morgonen. De kan vara bra att trycka in i programmet dels som återhämtning från ett hårt pass kvällen innan, dels för att förbereda kroppen inför ett hårdare pass s