Quote from Guest on 3 December 2009, 08:17Jag cykelpendlar mellan Lund och Malmö, lite drygt 18km enkel väg. Jag började i år med detta och var tidigare en soffpotatis. Nu 11kg lättare är jag anmäld till både broloppet och vätternrundan nästa år.
Jag hinner inte träna mer än ett pass på helgen u
Jag cykelpendlar mellan Lund och Malmö, lite drygt 18km enkel väg. Jag började i år med detta och var tidigare en soffpotatis. Nu 11kg lättare är jag anmäld till både broloppet och vätternrundan nästa år.
Jag hinner inte träna mer än ett pass på helgen u
Quote from Funbeat user on 3 December 2009, 08:27Lägg in några intervallpass i veckan i pendlingen. Antingen i backar eller vanliga intervaller. Det gör susen för konditionen. Med löpningen är det värre, svårt att hålla igång den med bara ett pass eller mindre per vecka. Tips är att lägga in 1 eller 2 p
Lägg in några intervallpass i veckan i pendlingen. Antingen i backar eller vanliga intervaller. Det gör susen för konditionen. Med löpningen är det värre, svårt att hålla igång den med bara ett pass eller mindre per vecka. Tips är att lägga in 1 eller 2 p
Quote from Funbeat user on 3 December 2009, 08:58En variant för att få in lite löpning i pendlingen kan vara att cykla en sträcka, ställa cykeln, och springa resten. Sedan tvärtom på hemvägen!
Kräver kanske fulhoj och lite kompromissande när det gäller (optimal) klädsel, men kan kanske funka. Tänkte te
En variant för att få in lite löpning i pendlingen kan vara att cykla en sträcka, ställa cykeln, och springa resten. Sedan tvärtom på hemvägen!
Kräver kanske fulhoj och lite kompromissande när det gäller (optimal) klädsel, men kan kanske funka. Tänkte te
Quote from Funbeat user on 3 December 2009, 09:13Kan tillägga att jag på vårkanten tänkt försöka mig på att springa hem som distansträning vid några tillfällen inför halvmaran... Ett bra sätt att få in lite längd tänkte jag.
Tack för era svar hittils, ser fram emot fler förslag.
Kan tillägga att jag på vårkanten tänkt försöka mig på att springa hem som distansträning vid några tillfällen inför halvmaran... Ett bra sätt att få in lite längd tänkte jag.
Tack för era svar hittils, ser fram emot fler förslag.
Quote from Funbeat user on 3 December 2009, 10:29Efter broloppet tycker jag att du ska lägga ner löpningen. Som tidigare talare sa så kommer du långt på pendlingen + ett långpass på helgen. Eftersom du har såpass lite tid så blir du bara stressad av att försöka hinna med både löpning och cykling.
Efter broloppet tycker jag att du ska lägga ner löpningen. Som tidigare talare sa så kommer du långt på pendlingen + ett långpass på helgen. Eftersom du har såpass lite tid så blir du bara stressad av att försöka hinna med både löpning och cykling.
Quote from Funbeat user on 3 December 2009, 15:23Ang löpning så kommer du mycket längre än du tror om du sänker tempot. Brukade springa 10 km som längst fram tills i juli, testade 14 km, sedan 19 och slutligen 23. Höll 6:00-tempo hela vägen, funkade bra. Det ger en väldig trygghet att veta att man kan s
Ang löpning så kommer du mycket längre än du tror om du sänker tempot. Brukade springa 10 km som längst fram tills i juli, testade 14 km, sedan 19 och slutligen 23. Höll 6:00-tempo hela vägen, funkade bra. Det ger en väldig trygghet att veta att man kan s
Quote from Funbeat user on 3 December 2009, 15:30Ligger inte Broloppet och Vättern helgerna efter varandra?
Ligger inte Broloppet och Vättern helgerna efter varandra?
Quote from Funbeat user on 3 December 2009, 21:27Jo det är så olyckligt att de ligger helgerna efter varandra..
Jo det är så olyckligt att de ligger helgerna efter varandra..
Quote from Funbeat user on 3 December 2009, 21:38Du klarar det lätt på pendlingen. Jag gör inte mycket annat än pendlar, hinner långt färre distanspass än jag orkar, men den kondition du bygger på pendlingen räcker till massor. I våras sprang jag en halvmara på 1.37, hade inte löptränat mer än 4km en gå
Du klarar det lätt på pendlingen. Jag gör inte mycket annat än pendlar, hinner långt färre distanspass än jag orkar, men den kondition du bygger på pendlingen räcker till massor. I våras sprang jag en halvmara på 1.37, hade inte löptränat mer än 4km en gå
Quote from Funbeat user on 3 December 2009, 23:27Litet tips från en annan lunda pendlare som också fick för mig att börja springa. Problemet är att man har konditionen men tyvärr aktiverar man lite andra muskler i knäna när man springer, vilket jag fick bittert erfara. Ont i båda knäna så nu är det till
Litet tips från en annan lunda pendlare som också fick för mig att börja springa. Problemet är att man har konditionen men tyvärr aktiverar man lite andra muskler i knäna när man springer, vilket jag fick bittert erfara. Ont i båda knäna så nu är det till