Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Att ställa cykeln nånstans utefter vägen är ett bra förslag, tycker jag. En lite enklare variant att göra kanske en gång varanan vecka är att dag 1 cykla till jobbet och sedan lämna cykeln där och springa hem. Dag 2 springer du till jobbet och cyklar hem.

Då får du ha en Yosemite eller Soda. De är inte så stöldbegärliga.

Enklare än att ställa cykeln nånstans kan vara att åka buss en bit kanske. Eller så jobbar du efter de 18 km du har att leva med - finns det ingen tapp eller nåt i Åkarp eller Hjärup som du kan lägga in ett tiominuters kaffestopp på, eller kanske bara ta

Om löpningen kan jag nte uttala mig.
Men när det gäller cyklingen är min erfarenhet att pendlingen ger väldigt lite om man ska cykla VR. Trots att den samlat kan ge många mil över tid, måste man för att klara VR köra långrundor. Många långrundor. Du bör s

Har själv en Garmin 305 och är riktigt nöjd med den, fungerar både som hastihetsmätare och pulsmätare, kan fästas på styret, gärna med fäste från polar.
Jag köpte min beggad på blocket, har sett priser ner mot 1300 det senaste.
Efter ett pass plugger du i

Tjenare Peter!

Jag bor nästan bredvid dig och cyklar också in till jobbet i Malmö, i alla fall ett par ggr/vecka under ljusare årstid. Började också trampa i år. Började känna mig trött, gammal och lönnfet.

Visst är det skönt! Nu på vintern så trampar j

Allt är grenspecifikt, skall man bli bra på att cykla skall man cykla, skall man bli bra på att springa skall man springa. Löpsteget skall vara utsträckt. Rundtrampet är upp och ner. All löpning på hårt underlag bryter ner kroppen för eller senare. Den en

Lite väl kateriskt, Tommy, men i princip har du rätt. 🙂

12