Quote from Guest on 24 August 2009, 10:03Ska träna inför min första mil-tävling på söndag (tjejmilen). Hur skulle ni lägga upp träningen sista veckan? Skam an vila dagen innan?
Ska träna inför min första mil-tävling på söndag (tjejmilen). Hur skulle ni lägga upp träningen sista veckan? Skam an vila dagen innan?
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 10:13Enligt träningsprogrammet som jag följer ska jag springa några korta (ca 3 km ) rundor sista veckan innan Tjejmilen. Annars gillar jag att köra spinning veckan innan - då kan man bränna av lite mer överskottsenergi utan att riskera benhinnor osv.
Enligt träningsprogrammet som jag följer ska jag springa några korta (ca 3 km ) rundor sista veckan innan Tjejmilen. Annars gillar jag att köra spinning veckan innan - då kan man bränna av lite mer överskottsenergi utan att riskera benhinnor osv.
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 10:15Det finns olika sätt att köra. Programmet jag försökt följa rekommenderar
Idag: en lätt halvtimme
imorn, tisdag, lite intervaller över ca 2 km, + uppv pch nedv, totalt ca 45-60 min
onsdag vila
torsdag lätt distans + litelekande 20 -30 min
fredag vila
en
Det finns olika sätt att köra. Programmet jag försökt följa rekommenderar
Idag: en lätt halvtimme
imorn, tisdag, lite intervaller över ca 2 km, + uppv pch nedv, totalt ca 45-60 min
onsdag vila
torsdag lätt distans + litelekande 20 -30 min
fredag vila
en
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 10:22Låter som en bra plan för mig med...
Har svårt att definiera hur "hårt" jag tränar. Springer 3-4 ggr/vecka och vill springa milen under 60 min. Har sprungit milen på 63 min som bäst (Lidingöloppsmilen eftersom jag bor i närheten av den, inte på själva L
Låter som en bra plan för mig med...
Har svårt att definiera hur "hårt" jag tränar. Springer 3-4 ggr/vecka och vill springa milen under 60 min. Har sprungit milen på 63 min som bäst (Lidingöloppsmilen eftersom jag bor i närheten av den, inte på själva L
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 10:40Jag råkar ha ett 10.000m-lopp på onsdag så jag kan redovisa min träning sista 1,5 veckan, inklusive planerat idag & imorn.
mån Distans 12km (lite fortare än vanligt)
tis 2x1000m, 2x800m, 2x600m i 1500m-tävlingsfart, vila 8min. Tot 12km
ons Distans 12km
t
Jag råkar ha ett 10.000m-lopp på onsdag så jag kan redovisa min träning sista 1,5 veckan, inklusive planerat idag & imorn.
mån Distans 12km (lite fortare än vanligt)
tis 2x1000m, 2x800m, 2x600m i 1500m-tävlingsfart, vila 8min. Tot 12km
ons Distans 12km
t
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 10:49Markus, antag nu att du har känningar av en eventuell förkylning? Hur skulle du göra?
Markus, antag nu att du har känningar av en eventuell förkylning? Hur skulle du göra?
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 11:18Vad jag skulle göra? Säga "Jävla skit" tyst för mig själv en massa gånger? 😉 Sen skulle förbanna mig själv för att jag satt uppe till kl. 01 i natt (lägger mig normalt väldigt sällan efter 23 och ALDRIG efter 23.30) och la upp ett arkiv med Löparbilder 2
Vad jag skulle göra? Säga "Jävla skit" tyst för mig själv en massa gånger? 😉 Sen skulle förbanna mig själv för att jag satt uppe till kl. 01 i natt (lägger mig normalt väldigt sällan efter 23 och ALDRIG efter 23.30) och la upp ett arkiv med Löparbilder 2
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 11:23Fast "känningar av en eventuell förkylning" låter mer som om tävlingsnerverna spelar en ett litet spratt. Många är vi som upplevt att det känns lite i halsen veckan innan en viktig tävling för att sedan konstatera att man inte är sjuk.
Kanske jag skulle
Fast "känningar av en eventuell förkylning" låter mer som om tävlingsnerverna spelar en ett litet spratt. Många är vi som upplevt att det känns lite i halsen veckan innan en viktig tävling för att sedan konstatera att man inte är sjuk.
Kanske jag skulle
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 11:26Anders S, jo nog är man lite hypokondrisk inför en tävling. Så till den milda grad att man blir orolig om allt känns bra innan loppet 🙂
Anders S, jo nog är man lite hypokondrisk inför en tävling. Så till den milda grad att man blir orolig om allt känns bra innan loppet 🙂
Quote from Funbeat user on 24 August 2009, 11:37Ja jag var mer inne på att man inte är säker på hur sjuk man är; skulle man då lägga ner all träning tills det går över eller träna och se om det bröt ut eller vad?
Nerverna får en ofta att känna efter lite mer tycker jag - fast just nu har jag en förkyld
Ja jag var mer inne på att man inte är säker på hur sjuk man är; skulle man då lägga ner all träning tills det går över eller träna och se om det bröt ut eller vad?
Nerverna får en ofta att känna efter lite mer tycker jag - fast just nu har jag en förkyld