Quote from Guest on 28 May 2009, 16:25Jag är en ganska nybliven landsvägscyklist. Trampar runt på en hyfsad instegsracer som jag är nöjd med. Nu när jag deltagit i ett antal organiserade träningsrundor och nåt motionslopp så har jag hört flera säga att man (läs jag) bör byta däck eftersom det
Jag är en ganska nybliven landsvägscyklist. Trampar runt på en hyfsad instegsracer som jag är nöjd med. Nu när jag deltagit i ett antal organiserade träningsrundor och nåt motionslopp så har jag hört flera säga att man (läs jag) bör byta däck eftersom det
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 16:35Conti GP 4000S är bra däck i den prisklassen.
Conti GP 4000S är bra däck i den prisklassen.
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 16:36Är det däcken du ska byta, menar det inte hela hjulet. Gäller det däck verkar många nöjda med Continentals GP4000S så de kanske man kan rekommdera kostar kanske runt 400 kr /st eller så.
Snackar vi hjul så vet jag inget alls...
Är det däcken du ska byta, menar det inte hela hjulet. Gäller det däck verkar många nöjda med Continentals GP4000S så de kanske man kan rekommdera kostar kanske runt 400 kr /st eller så.
Snackar vi hjul så vet jag inget alls...
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 16:38Pratar om att bara byta däcken, ej hela hjulen. Har hört att det gör stor skillnad för en ganska liten peng.
Pratar om att bara byta däcken, ej hela hjulen. Har hört att det gör stor skillnad för en ganska liten peng.
Quote from Berit Bengtson on 28 May 2009, 17:04Håller med i rekommendationen av GP4000S, men lite beroende på vad du nu väger kanske Schwalbe Ultremo R kan vara bättre för dig.
GP400S finns inte >23mm, medans Ultremo R finns i 25mm (i verkligheten 24) och funkar är bättre för den som "har några kilo f
Håller med i rekommendationen av GP4000S, men lite beroende på vad du nu väger kanske Schwalbe Ultremo R kan vara bättre för dig.
GP400S finns inte >23mm, medans Ultremo R finns i 25mm (i verkligheten 24) och funkar är bättre för den som "har några kilo f
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 17:10BILD:http://www.michelinbicycletire.com/michelinbicycle/index.cfm?event=airpressure.view
Vem tittar fram där?
BILD:http://www.michelinbicycletire.com/michelinbicycle/index.cfm?event=airpressure.view
Vem tittar fram där?
Quote from Sandra Näslund on 28 May 2009, 19:42Vad är det för skillnad mellan GP 4000 med S och GP 4000 utan S ?
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/2-pack-continental-grand-prix-4000-700x23-2.html
Vad är det för skillnad mellan GP 4000 med S och GP 4000 utan S ?
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/2-pack-continental-grand-prix-4000-700x23-2.html
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 19:43Blandningen i slitbanan.
Blandningen i slitbanan.
Quote from Berit Bengtson on 28 May 2009, 19:49Gummiblandningen kallas Black Chili, läs mer här
http://www.conti-online.com/generator/www/de/de/continental/fahrrad/allgemein/innovation/blackchili_de.html
Gummiblandningen kallas Black Chili, läs mer här
http://www.conti-online.com/generator/www/de/de/continental/fahrrad/allgemein/innovation/blackchili_de.html
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 20:37Det kan skilja väldigt mycket i rundhet - alltså att ett riktigt billigt hjul inte är helt runt...samt att vikten kanske inte är jämnt fördelat över mantelytan på däcket - båda dessa saker skapar ett däck som ger obalans.
Billiga däck kan också slå i sidl
Det kan skilja väldigt mycket i rundhet - alltså att ett riktigt billigt hjul inte är helt runt...samt att vikten kanske inte är jämnt fördelat över mantelytan på däcket - båda dessa saker skapar ett däck som ger obalans.
Billiga däck kan också slå i sidl