Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 20:48Kolfibertrådar?
Kolfibertrådar?
Quote from Funbeat user on 28 May 2009, 22:58Det är mätbart stora skillnader på däck, men som nybliven landsvägscyklist är det svårt att känna någon skillnad alls. Dels så pressar man inte sulorna till gränsen riktigt, sen är inte farten den att det märks. Men varför köpa nåt om inte det bästa? Cyke
Det är mätbart stora skillnader på däck, men som nybliven landsvägscyklist är det svårt att känna någon skillnad alls. Dels så pressar man inte sulorna till gränsen riktigt, sen är inte farten den att det märks. Men varför köpa nåt om inte det bästa? Cyke
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 06:59Om man har det bästa på cykeln kan man ju inte skylla på annat än en själv när det går dåligt, och det funkar ju inte 😉
http://www.terrymorse.com/bike/imgs/road-tire-rolling-resistance.gif är en tabell som beskriver hur mycket energi det går åt för att
Om man har det bästa på cykeln kan man ju inte skylla på annat än en själv när det går dåligt, och det funkar ju inte 😉
http://www.terrymorse.com/bike/imgs/road-tire-rolling-resistance.gif är en tabell som beskriver hur mycket energi det går åt för att
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 07:11Det viktigaste är at ha fäste i kurvorna så man slipper slita på bromsklossarna.
Det viktigaste är at ha fäste i kurvorna så man slipper slita på bromsklossarna.
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 08:29Tack för alla svar och tankar!
Jag är inte känd för att gå och vela länge, så nu sitter det ett par Conti GP4000 S på min cykel!
Köpte dem innan jag såg Andreas "effekt-tabell" dock. Hoppas att de rullar lättare än Conti GP3000!Första längre testet av
Tack för alla svar och tankar!
Jag är inte känd för att gå och vela länge, så nu sitter det ett par Conti GP4000 S på min cykel!
Köpte dem innan jag såg Andreas "effekt-tabell" dock. Hoppas att de rullar lättare än Conti GP3000!
Första längre testet av
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 08:41Mathias, oroa dig inte för att GP3000 inte var på topp i den tabellen! 🙂
GP4000 var 20% bättre, och GP4000s som du har köpt är ännu bättre. =)
Mathias, oroa dig inte för att GP3000 inte var på topp i den tabellen! 🙂
GP4000 var 20% bättre, och GP4000s som du har köpt är ännu bättre. =)
Quote from j sollerman on 29 May 2009, 15:49Nu blir du 20% snabbare!
Nu blir du 20% snabbare!
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 15:57njae GP4000s sägs ha 30% bättre egenskaper, så det blir 50% bättre, dvs hälften så bra som innan? 😉
njae GP4000s sägs ha 30% bättre egenskaper, så det blir 50% bättre, dvs hälften så bra som innan? 😉
Quote from Berit Bengtson on 29 May 2009, 15:59Blir det inte 30%?
Hälften (dvs 50%) av 20% är 10% + de ursprungliga 20% = 30%Vad gäller UltremoR så kan kanske detta vara av intresse
http://www.tour-magazin.de/?p=6743Jag har inte märkt ngt med mina Ultremo R, ännu.....
Blir det inte 30%?
Hälften (dvs 50%) av 20% är 10% + de ursprungliga 20% = 30%
Vad gäller UltremoR så kan kanske detta vara av intresse
http://www.tour-magazin.de/?p=6743
Jag har inte märkt ngt med mina Ultremo R, ännu.....
Quote from Funbeat user on 29 May 2009, 22:39http://www.conti-online.com/generator/www/de/en/continental/bicycle/themes/race/recetyres/grand_prix/grand_prix_en.html
Continental GP 24mm finns numera. Det är iaf Black Chili gummi, men i övrigt vet jag inte om det är några skillnader mellan detta däck
Continental GP 24mm finns numera. Det är iaf Black Chili gummi, men i övrigt vet jag inte om det är några skillnader mellan detta däck