Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHuvudvärk
You need to log in to create posts and topics.

God kväll.Har en liten fråga om huvudvärk.
Det är så att min fru får ofta får en hemsk huvudvärk efter hon varit ute och sprungit trots att hon äter och dricker efteråt.Att träna på friskis och svettis är inga problem det är bara efter löpning.Är det någo

Hon kanske spänner / drar upp axlarna när hon springer?

Är det direkt efter att hon varit ute och sprungit? Eller tar det en stund. Har inte så stor koll på hur det fungerar och spekulerar bara. Kanske kan det vara så att hon druckit och ätit dåligt tidigare under dagen som påverkar löpningen?

Har hon hållit

Hon får inte alltid ont och huvudvärken (migrän typ) kommer oftast ett tag efter hon sprungit. Hon har sprungit under några år nu relativt regelbundet...

Tar hon i för hårt?
Jag får ofta huvudvärk efter att jag har kört ett hårt pass, medan lugna/medelhårda pass inte ger problem.

Jag får lätt huvudvärk efter vissa pass, vet inte om jag får det lättare pga att jag har migrän, men om jag tar en resorb brukar huvudvärken oftast försvinna..

Problemet ligger kanske i migränen och inte i löpningen.

Jag tippar på vätskebrist, har liknande symptom (likaså frun). Drick direkt efter träningen och sen påfyllnad när magen tar emot igen. 1 liter per timmes löpning är mitt mål.

Vätskebrist ska väl snarare förebyggas. Det gäller att få i sig vatten under dagen om man har ett rejält pass planerat på kvällen. Samma med maten, ser man till att inte slarva under dagen klarar man sig fint med att äta normalt efter träningen. (Om det i