Quote from Guest on 19 April 2011, 22:43Jag undrar om någon har några funderingar kring mitt problem, då jag känner att jag provat det mesta för att undvika det.
Jag får i princip alltid en fruktansvärd huvudvärk efter att jag sprungit. (Också ibland efter styrketräning, men inte fullt lika of
Jag undrar om någon har några funderingar kring mitt problem, då jag känner att jag provat det mesta för att undvika det.
Jag får i princip alltid en fruktansvärd huvudvärk efter att jag sprungit. (Också ibland efter styrketräning, men inte fullt lika of
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 22:53Hej!
Jag har inget svar, men ett liknande problem.
Efter löpning (inte cykling eller gruppass) brukar jag få ont i huvudet. I mitt fall handlar det om att jag ofta spänner musklerna kring käken när jag springer. De gånger jag kommer ihåg att slappna av
Hej!
Jag har inget svar, men ett liknande problem.
Efter löpning (inte cykling eller gruppass) brukar jag få ont i huvudet. I mitt fall handlar det om att jag ofta spänner musklerna kring käken när jag springer. De gånger jag kommer ihåg att slappna av
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 23:19Åh det här känns mycket väl igen. Brukar som mer regel än undantag ligga däckad efter löpning. Jag är en sån som biter ihop käkarna och spänner dem hela dagarna/nätterna. Och har värk i nacke/axlar. Men det här med ansträngningshuvudvärk är grymt - jag vi
Åh det här känns mycket väl igen. Brukar som mer regel än undantag ligga däckad efter löpning. Jag är en sån som biter ihop käkarna och spänner dem hela dagarna/nätterna. Och har värk i nacke/axlar. Men det här med ansträngningshuvudvärk är grymt - jag vi
Quote from Funbeat user on 19 April 2011, 23:50De gånger jag får rejäl huvudvärk efter träning är när jag antingen inte stretchat nacke/axlar tillräckligt efter passet alternativt inte druckit tillräckligt....men det har ni väl antagligen redan testat?
De gånger jag får rejäl huvudvärk efter träning är när jag antingen inte stretchat nacke/axlar tillräckligt efter passet alternativt inte druckit tillräckligt....men det har ni väl antagligen redan testat?
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 01:59Att det skulle bero på spänningar är mycket troligt, då jag har problem med både spänningshuvudvärk och migrän även om jag låter bli att springa. Dock hjälper nästan aldrig medicinen efter löpning, vilket den annars gör.
Jag har ofta axlarna uppe vid öro
Att det skulle bero på spänningar är mycket troligt, då jag har problem med både spänningshuvudvärk och migrän även om jag låter bli att springa. Dock hjälper nästan aldrig medicinen efter löpning, vilket den annars gör.
Jag har ofta axlarna uppe vid öro
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 02:02Dessutom har alltid mina läkares svar på hur jag ska bli av med min migrän: träna löpning! Det blir visserligen bättre de dagar jag inte springer, men då måste jag springa varannan dag, vilket innebär mer huvudvärk. Fast då kan man ju välja när 😉
Vore
Dessutom har alltid mina läkares svar på hur jag ska bli av med min migrän: träna löpning! Det blir visserligen bättre de dagar jag inte springer, men då måste jag springa varannan dag, vilket innebär mer huvudvärk. Fast då kan man ju välja när 😉
Vore
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 08:56Tittar man i dina registrerade träningar så springer du inte regelbundet och jag kan antyda att du tar ut dig på varje löppass.
Försök få lite mer regelbundenhet och lägg in lite gång under passen, det är tiden som är viktig och inte sträckan. När du får
Tittar man i dina registrerade träningar så springer du inte regelbundet och jag kan antyda att du tar ut dig på varje löppass.
Försök få lite mer regelbundenhet och lägg in lite gång under passen, det är tiden som är viktig och inte sträckan. När du får
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 12:05Jag är dålig på att föra in alla träningspass i funbeat, så jag tränar mer regelbundet än vad som syns. 🙂
Jag är dålig på att föra in alla träningspass i funbeat, så jag tränar mer regelbundet än vad som syns. 🙂
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 12:22Mitt råd är att du under en tid promenerar, helst i skogen. Ev växlar du mellan att gå o jogga. Gör så några ggr även om du känner att du skulle kunna köra hårdare. Blir det bättre så öka farten stegvis, men ta nåt lugnt pass då och då. Så funkar åtm mitt
Mitt råd är att du under en tid promenerar, helst i skogen. Ev växlar du mellan att gå o jogga. Gör så några ggr även om du känner att du skulle kunna köra hårdare. Blir det bättre så öka farten stegvis, men ta nåt lugnt pass då och då. Så funkar åtm mitt
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 12:25Väldigt bra tips, måste jag säga! Dock har jag tidigare provat att öka oerhört långsamt från att gå till att springa mer och mer. Funkar perfekt tills jag börjar jogga mer - jag får ont i huvudet ändå.
Men jag tror på käkgrejen, så ska kolla det nästa gå
Väldigt bra tips, måste jag säga! Dock har jag tidigare provat att öka oerhört långsamt från att gå till att springa mer och mer. Funkar perfekt tills jag börjar jogga mer - jag får ont i huvudet ändå.
Men jag tror på käkgrejen, så ska kolla det nästa gå