Quote from Guest on 15 May 2010, 00:46Två helt skilda saker men jag tar det i samma tråd.
varje gång jag varit ute och cyklat så får jag huvudvärk på kvällen. Är det vätskebrist eller äter jag för lite? Jag får nämligen huvudvärk om jag druckit eller ätit dåligt. Det konstiga är att det bara
Två helt skilda saker men jag tar det i samma tråd.
varje gång jag varit ute och cyklat så får jag huvudvärk på kvällen. Är det vätskebrist eller äter jag för lite? Jag får nämligen huvudvärk om jag druckit eller ätit dåligt. Det konstiga är att det bara
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 00:56Träna core och försök sitta mer avslappnat!
Jag tror problemen hänger ihop, du spänner säkert axlarna pga att du inte orkar hålla kroppen uppe med hjälp av mage/rygg.
Så om du tränar core och får upp bålstyrkan så kommer du kunna slappna av mer i nacke/ax
Träna core och försök sitta mer avslappnat!
Jag tror problemen hänger ihop, du spänner säkert axlarna pga att du inte orkar hålla kroppen uppe med hjälp av mage/rygg.
Så om du tränar core och får upp bålstyrkan så kommer du kunna slappna av mer i nacke/ax
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 00:56Jag kan få svag huvudvärk som jag faktiskt tror beror på spänningar i nacken. Jag tycker det känns så iallafall.
Jag kan få svag huvudvärk som jag faktiskt tror beror på spänningar i nacken. Jag tycker det känns så iallafall.
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 08:38Försök att hitta en avslappnad sittställning, annars blir det lätt spänningar i axlar/nacke. Tänk att ryggen ska ha en lätt C-form med armarna avslappnade och lite böjda. Sen kan man försöka med att ställa sig upp ofta för omväxling.
Försök att hitta en avslappnad sittställning, annars blir det lätt spänningar i axlar/nacke. Tänk att ryggen ska ha en lätt C-form med armarna avslappnade och lite böjda. Sen kan man försöka med att ställa sig upp ofta för omväxling.
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 08:47Jag har tränat core sedan oktober 2009 och kan säga att det gjorde en himmelsvid skillnad för rygg och axlar vid cykling.
Tidigare hade jag värk i axlar, nacke, armbågsleder pga jag hängde på armarna eftersom magmusklerna var alldeles för dåliga.
Nu kän
Jag har tränat core sedan oktober 2009 och kan säga att det gjorde en himmelsvid skillnad för rygg och axlar vid cykling.
Tidigare hade jag värk i axlar, nacke, armbågsleder pga jag hängde på armarna eftersom magmusklerna var alldeles för dåliga.
Nu kän
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 08:48En pilatesboll, www.balansboll.nu och träning var o varannan dag.
En pilatesboll, http://www.balansboll.nu och träning var o varannan dag.
Quote from Funbeat user on 15 May 2010, 09:14Spänningshuvudvärk slog mig aldrig! Klart det är det.
jag brukar träna core fast bara en gång i veckan. Jag går på klasser på gymet och det är bara en core som passar mina tider. men jag har faktiskt en core-dvd så jag skulle kunna köra den hemma på kväll
Spänningshuvudvärk slog mig aldrig! Klart det är det.
jag brukar träna core fast bara en gång i veckan. Jag går på klasser på gymet och det är bara en core som passar mina tider. men jag har faktiskt en core-dvd så jag skulle kunna köra den hemma på kväll
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 16:59Core är bra men glöm inte bort "vanlig magstyrketräning". Det finns säker en heldel Core övningar på olika nätsidor. Tidningen "Runners World" har haft core tips från sanna Callur som jag själv kört och det fungerar riktigt bra.
Core är bra men glöm inte bort "vanlig magstyrketräning". Det finns säker en heldel Core övningar på olika nätsidor. Tidningen "Runners World" har haft core tips från sanna Callur som jag själv kört och det fungerar riktigt bra.
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 17:09Sanna Kallur verkar inte ha så bra ordning på kroppen efter 1½ år med skadeavbrott.
Sanna Kallur verkar inte ha så bra ordning på kroppen efter 1½ år med skadeavbrott.
Quote from Funbeat user on 16 May 2010, 18:47De ganger jeg har huvedverk er oftes etter sex.
Dere anbefaler alså core i steden for hygge-snakk efteråt.
De ganger jeg har huvedverk er oftes etter sex.
Dere anbefaler alså core i steden for hygge-snakk efteråt.