Quote from Guest on 24 May 2010, 16:50Ja då var man igång rejält. 88 dagar kvar till Midnattsloppet och man ligger och nöter 5 km i jävligt tuff terräng. Tiden är inget att skryta med. Men det skall den väl inte vara i början heller.
Ligger mellan 35-40 minuter på 5 kilometer i terräng med m
Ja då var man igång rejält. 88 dagar kvar till Midnattsloppet och man ligger och nöter 5 km i jävligt tuff terräng. Tiden är inget att skryta med. Men det skall den väl inte vara i början heller.
Ligger mellan 35-40 minuter på 5 kilometer i terräng med m
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 17:00Klart det är möjligt! Nästan 90 dagar.. det är hur lång tid som helst! Klart man hinner slipa formen (H)
Klart det är möjligt! Nästan 90 dagar.. det är hur lång tid som helst! Klart man hinner slipa formen (H)
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 20:28Med seriös träning tre pass i veckan så är det inte bara möjligt utan självklart.
Med seriös träning tre pass i veckan så är det inte bara möjligt utan självklart.
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 21:17Tack för svaren (keep em coming 🙂 )
ja jag kör på seriöst. blir 4-6 pass per vecka beroende på vad kroppen säger. Men har märkt att det inte gör ont längre och klarar köra 5-6 pass a la 5 km i veckan.
Förra hösten gick jag ut för hårt och i fel skor.
Tack för svaren (keep em coming 🙂 )
ja jag kör på seriöst. blir 4-6 pass per vecka beroende på vad kroppen säger. Men har märkt att det inte gör ont längre och klarar köra 5-6 pass a la 5 km i veckan.
Förra hösten gick jag ut för hårt och i fel skor.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 08:10mitt tips är variation. Kör inte alla dina pass på 5 km, samma runda.
mitt tips är variation. Kör inte alla dina pass på 5 km, samma runda.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 11:47Håller med Karin. Variera dina pass över veckan för att göra det roligare, och för att utvecklas kontinuerligt. Dessutom tycker jag att du bör utöka dina längsta pass så att du har sprungit milen i god tid innan du ställer dig på startlinjen.
Håller med Karin. Variera dina pass över veckan för att göra det roligare, och för att utvecklas kontinuerligt. Dessutom tycker jag att du bör utöka dina längsta pass så att du har sprungit milen i god tid innan du ställer dig på startlinjen.
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 18:31Jo. jag är med på vad ni säger. Variation helt klart viktigt. Men det är en riktigt fin slinga så det tröttnar man inte på i första taget. Och jag kommer att börja utöka från och med i morgon till 7.5 slingan. Det händer ju att man går i vissa partier av
Jo. jag är med på vad ni säger. Variation helt klart viktigt. Men det är en riktigt fin slinga så det tröttnar man inte på i första taget. Och jag kommer att börja utöka från och med i morgon till 7.5 slingan. Det händer ju att man går i vissa partier av
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 18:45Vill även tacka för att ni svarar och hjälper till här. Det betyder mycket. 🙂
Vill även tacka för att ni svarar och hjälper till här. Det betyder mycket. 🙂
Quote from Funbeat user on 25 May 2010, 18:52Jag började idag ett träningsprogram som kallas c210k. Couch to 10km. Det är egentligen 13 veckor lång men jag måste göra det på 12 eftersom midnattsloppsarrangörerna vägrade skjuta på starten.
Jag är helt otränad. Stillasittande jobb och mycket nära til
Jag började idag ett träningsprogram som kallas c210k. Couch to 10km. Det är egentligen 13 veckor lång men jag måste göra det på 12 eftersom midnattsloppsarrangörerna vägrade skjuta på starten.
Jag är helt otränad. Stillasittande jobb och mycket nära til
Quote from Funbeat user on 26 May 2010, 23:34Johan, det handlar inte om att tröttna på slingan. Om du nöter samma pass vecka efter vecka kommer du bara nå en viss punkt å sen kommer du inte utvecklas mer. Så för att bli bättre borde du variera med intervaller, långpass och din favvorunda 😉
Johan, det handlar inte om att tröttna på slingan. Om du nöter samma pass vecka efter vecka kommer du bara nå en viss punkt å sen kommer du inte utvecklas mer. Så för att bli bättre borde du variera med intervaller, långpass och din favvorunda 😉