Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningi takt med musiken?
You need to log in to create posts and topics.

12

Ni folk som springer till musik, ser ni till att ha musik som går i rätt bpm och springer i takt till det, eller bara peppande musik i allmänhet?

Om det är opassande tempo i musiken blir jag galen och springer helt konstigt (för långa steg). Jag har musi

musiken påverkar inte mit tempo alls teoretiskt sett kan ja springa till sophie zelmani typ hehe...
ja väljer lite musik efter humör osv

Springer alltid i takt med musik, har olika spellistor för olika tempo. När jag blir trött, är det lättare att hålla farten uppe. Skulle nog inte ha musik bara för lyssnandets skull, i "fel" tempo. Då springer jag hellre utan, och njuter av naturens egna

Hej, jag är precis som du, jag MÅSTE springa i takt med musiken. Jag ser det bara som en fördel för det hjälper mig att driva framåt, blir jag trött så fortsätter benen att gå av sig självt i takt till musiken när jag annars hade stannat eller saktat ner.

Precis som du ejkej. Det blev heltokigt ibland när det inte stämmer med musiken och genast blir det väääldigt jobbigt, istället för att bli lyft av musiken som man annars blir.

De få gånger som jag sprungit med musik i örat så har jag funderat och provat lite. Ibland blir det i takt med musiken. Om det är fler bpm än mina löpsteg så får man väl bestämma att tex var 7e vänsterfotssteg är i takt...typ. Om ni fattar.

Jag springer

Själv så springer jag bäst till musik där det är svårt att hitta takten sålänge man inte fokuserar på musiken T.ex. Meshuggah. Då ger musiken mig en extra kick och tar bort tankarna från mjölksyra osv istället för att låsa fast mig vid ett tempo vilket ja

Jag tillhör dem som springer i mitt eget tempo oavsett musikens egentliga tempo men när det kommer låtar som stämmer bra så kan det bli ännu bättre. Annars är det mest humöret som påverkas av musiken.

De senaste månaderna har jag sprungit helt utan musik

Jag springer aldrig med musik, har tyckt att naturens ljud är ljuvliga. Men har på senare tid kommit på mig själv med att vara lite sugen på att få lite "draghjälp" i form av låtar med ös i.

Så min fråga, ursäkta min okunskap, är:
Hur vet man/får man red

Jag springer alltid med musik, har dock aldrig lagt mycket tid till att bry mig om bpm på låtarna. I allmänhet så lyssnar jag på musik som ligger i rätt bpm-spann av sig själv, lite hårdare musik, rock och så vidare. Största artisten i min lista är Rise A

12