Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelI valet och kvalet...cykelköp...
You need to log in to create posts and topics.

Jag har cyklat en gång, ca 40 min så det har inte blivit så långt ännu. Men den känns helt ok för mig.

Har aldrig cyklat med vinterdäck heller och det kändes lite som om bakhjulet vobblade ibland. Vad jag kan se så är det inte skevt så kan det vara dubb

Kan sitta lite lite snett också. Eller att den inte trillat ned helt i fälgen. Släpp ut nästan all luft och kläm och jucka lite så hamnar den nog på plats.

Tack Bruse, det skall jag prova när jag kommer hem.

Haft sådana fälgar som varit lite besvärliga. Knappt så det syns men det känns som du beskrev.

Eller så har den inte hoppat upp i rätt läge på fälgkanten beroende på fälg. I så fall är det att pumpa utav h-e istället, eventuellt smörja med tvållösning, tills den poppar på plats.

Det brukar synas om man tittar på däcket och snurrar på hjulet hur de

Tvållösning skulle inte jag rekommendera alls. Risken är då att däcket rör sig när du bromsar, varvid ventilen på slangen bryts av.

"Tvållösning skulle inte jag rekommendera alls. Risken är då att däcket rör sig när du bromsar, varvid ventilen på slangen bryts av."

Bruse, det försvinner ganska fort och så hårt bromsar man inte. Jag har jobbat med däck inom racing. Och där använder ma

När jag skulle ha på conti-däcken på mina mavicfälgar var det tvållösning, hårdare tryck än jag någonsin pumpat förut på något däck, och lite knackande på däcket med en hammare för att få däcket på plats. Det small rätt bra när det hoppade rätt.

Schwalbe

Om det skall smälla när däcket har hamnat rätt så tror jag att de sitter på för det var ordentliga smällar, båda från fram- och bakdäck när de satte på däcken i affären.

Kan det vara så att dubbarna inte har satt sig ordentligt? Killen i affären sa att j

Dubbdäck fodrar inkörning.