Quote from Funbeat user on 21 November 2011, 11:44Jag har cyklat en gång, ca 40 min så det har inte blivit så långt ännu. Men den känns helt ok för mig.
Har aldrig cyklat med vinterdäck heller och det kändes lite som om bakhjulet vobblade ibland. Vad jag kan se så är det inte skevt så kan det vara dubb
Jag har cyklat en gång, ca 40 min så det har inte blivit så långt ännu. Men den känns helt ok för mig.
Har aldrig cyklat med vinterdäck heller och det kändes lite som om bakhjulet vobblade ibland. Vad jag kan se så är det inte skevt så kan det vara dubb
Quote from Rasmus Olsson on 21 November 2011, 12:20Kan sitta lite lite snett också. Eller att den inte trillat ned helt i fälgen. Släpp ut nästan all luft och kläm och jucka lite så hamnar den nog på plats.
Kan sitta lite lite snett också. Eller att den inte trillat ned helt i fälgen. Släpp ut nästan all luft och kläm och jucka lite så hamnar den nog på plats.
Quote from Funbeat user on 21 November 2011, 12:27Tack Bruse, det skall jag prova när jag kommer hem.
Tack Bruse, det skall jag prova när jag kommer hem.
Quote from Rasmus Olsson on 21 November 2011, 12:35Haft sådana fälgar som varit lite besvärliga. Knappt så det syns men det känns som du beskrev.
Haft sådana fälgar som varit lite besvärliga. Knappt så det syns men det känns som du beskrev.
Quote from Funbeat user on 21 November 2011, 17:01Eller så har den inte hoppat upp i rätt läge på fälgkanten beroende på fälg. I så fall är det att pumpa utav h-e istället, eventuellt smörja med tvållösning, tills den poppar på plats.
Det brukar synas om man tittar på däcket och snurrar på hjulet hur de
Eller så har den inte hoppat upp i rätt läge på fälgkanten beroende på fälg. I så fall är det att pumpa utav h-e istället, eventuellt smörja med tvållösning, tills den poppar på plats.
Det brukar synas om man tittar på däcket och snurrar på hjulet hur de
Quote from Rasmus Olsson on 21 November 2011, 17:48Tvållösning skulle inte jag rekommendera alls. Risken är då att däcket rör sig när du bromsar, varvid ventilen på slangen bryts av.
Tvållösning skulle inte jag rekommendera alls. Risken är då att däcket rör sig när du bromsar, varvid ventilen på slangen bryts av.
Quote from Funbeat user on 21 November 2011, 19:59"Tvållösning skulle inte jag rekommendera alls. Risken är då att däcket rör sig när du bromsar, varvid ventilen på slangen bryts av."
Bruse, det försvinner ganska fort och så hårt bromsar man inte. Jag har jobbat med däck inom racing. Och där använder ma
"Tvållösning skulle inte jag rekommendera alls. Risken är då att däcket rör sig när du bromsar, varvid ventilen på slangen bryts av."
Bruse, det försvinner ganska fort och så hårt bromsar man inte. Jag har jobbat med däck inom racing. Och där använder ma
Quote from Funbeat user on 21 November 2011, 22:47När jag skulle ha på conti-däcken på mina mavicfälgar var det tvållösning, hårdare tryck än jag någonsin pumpat förut på något däck, och lite knackande på däcket med en hammare för att få däcket på plats. Det small rätt bra när det hoppade rätt.
Schwalbe
När jag skulle ha på conti-däcken på mina mavicfälgar var det tvållösning, hårdare tryck än jag någonsin pumpat förut på något däck, och lite knackande på däcket med en hammare för att få däcket på plats. Det small rätt bra när det hoppade rätt.
Schwalbe
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 08:52Om det skall smälla när däcket har hamnat rätt så tror jag att de sitter på för det var ordentliga smällar, båda från fram- och bakdäck när de satte på däcken i affären.
Kan det vara så att dubbarna inte har satt sig ordentligt? Killen i affären sa att j
Om det skall smälla när däcket har hamnat rätt så tror jag att de sitter på för det var ordentliga smällar, båda från fram- och bakdäck när de satte på däcken i affären.
Kan det vara så att dubbarna inte har satt sig ordentligt? Killen i affären sa att j
Quote from Funbeat user on 22 November 2011, 08:58Dubbdäck fodrar inkörning.
Dubbdäck fodrar inkörning.

