Quote from Guest on 31 October 2009, 02:58Har ibuprofen effekt på träningen? Jag har haft hemska kramper sista 2 månaderna, 1200mg minst 3-4 dagar, men har behövt ta nåt varje dag i en vecka nu, likadant förra månaden.
(Orsaken är en kopparspiral och jag fick höra att det skulle vara såhär up til
Har ibuprofen effekt på träningen? Jag har haft hemska kramper sista 2 månaderna, 1200mg minst 3-4 dagar, men har behövt ta nåt varje dag i en vecka nu, likadant förra månaden.
(Orsaken är en kopparspiral och jag fick höra att det skulle vara såhär up til
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 03:08ibuprofen tror jag inte har nån effekt i sig på själva träningen, däremot kan en långtidsbehandling med ibuprofen ge problem med t.ex. magen.
De värsta smärtorna av kopparspiralen brukar ge med sig efter ungefär 6 mån men vi är ju alla olika 😉 och man k
ibuprofen tror jag inte har nån effekt i sig på själva träningen, däremot kan en långtidsbehandling med ibuprofen ge problem med t.ex. magen.
De värsta smärtorna av kopparspiralen brukar ge med sig efter ungefär 6 mån men vi är ju alla olika 😉 och man k
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 19:12Jag läste en utläggning om att ibuprofen försämrar effekten av träningen för att den hindrar vissa mekanismer i kroppen. Jag minns tyvärr inte vad det var, om jag hittar artikeln igen ska jag länka till den.
Jag läste en utläggning om att ibuprofen försämrar effekten av träningen för att den hindrar vissa mekanismer i kroppen. Jag minns tyvärr inte vad det var, om jag hittar artikeln igen ska jag länka till den.
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 12:16Det är riktigt som Anders säger, det togs upp på en föreläsning i idrottsfysiologi men jag kommer inte heller ihåg mekanismerna. Troligtvis var det att ibuprofen (och andra inflammationshämmande preparat) motverkar de effekter som ger adaption, dvs. de fy
Det är riktigt som Anders säger, det togs upp på en föreläsning i idrottsfysiologi men jag kommer inte heller ihåg mekanismerna. Troligtvis var det att ibuprofen (och andra inflammationshämmande preparat) motverkar de effekter som ger adaption, dvs. de fy
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 12:26Hmm, jag funderar allvarligt på kopparspiral, menar ni att den försämrar prestationen?
Hmm, jag funderar allvarligt på kopparspiral, menar ni att den försämrar prestationen?
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 12:41Nej Camilla, det är smärtstillande och inflammationshämmande preparat som kan sänka träningseffekten.
Långt ifrån alla får problem med kopparspiral så att man tvingas ta smärtstillande.
Nej Camilla, det är smärtstillande och inflammationshämmande preparat som kan sänka träningseffekten.
Långt ifrån alla får problem med kopparspiral så att man tvingas ta smärtstillande.
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 13:34Jag hittade var jag läst om det, Kelly Starrett skrev om det på Crossfit San Fransiscos blogg:
http://sanfranciscocrossfit.blogspot.com/2009/06/get-off-ibuprofen-peoples.htmlSammanfattningsvis:
Taking an anti-inflammatory drug of any kind makes tendon
Jag hittade var jag läst om det, Kelly Starrett skrev om det på Crossfit San Fransiscos blogg:
http://sanfranciscocrossfit.blogspot.com/2009/06/get-off-ibuprofen-peoples.html
Sammanfattningsvis:
Taking an anti-inflammatory drug of any kind makes tendon
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 14:00Camilla: Det gör rejält ont att sätta in, minst en vecka därefter och riktigt otäcka menskramper iaf de följande 2 månaderna.
För mig iaf...
Men jag och hormonpreparat kommer inte överens så det är bästa lösningen.Låter ju illa med de biefekterna. Kan
Camilla: Det gör rejält ont att sätta in, minst en vecka därefter och riktigt otäcka menskramper iaf de följande 2 månaderna.
För mig iaf...
Men jag och hormonpreparat kommer inte överens så det är bästa lösningen.
Låter ju illa med de biefekterna. Kan
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 23:35Pronaxen är också inflammationsdämpande, NSAID.
Har du provat paracetamol? T ex Panodil eller Alvedon,
istället för ibumetin?
Pronaxen är också inflammationsdämpande, NSAID.
Har du provat paracetamol? T ex Panodil eller Alvedon,
istället för ibumetin?
Quote from Funbeat user on 2 November 2009, 00:08Jag tycker inte det funkar lika bra men ska pröva det nästa gång, tack 🙂
Jag tycker inte det funkar lika bra men ska pröva det nästa gång, tack 🙂