Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelICE (In-Case-of-Emergency) info p …
You need to log in to create posts and topics.

Lars, skitsmart idé. Men ska vi skriva pinkoden till mobilen på en lapp tillsammans med alla andra hemliga lösenord?

Bruse,
eller så skriver man ICE-uppgifterna på det inplastade kortet och behåller PIN-koderna för sig själv.

Håkan, det var liksom det jag var ute efter, att varför krångla till det?

Alltså, jag är en stor fan av trinkets och onödigheter... men vad gäller just ICE så känns det som att klartext är en mycket bättre idé.

Klartext, QR-kod och RFID kombinerat skulle vara perfekt. Då har man täckt in alla alternativ.

Bruce, Det jag ville påpeka med min länk var att ambulans/SOS Alarm känner iaf till tjänsten. sen hur vida den är bra det vet jag inte. Jag tycker personligen att Roadid är mycket smartare!

Klartext finns genom att man enkelt kan skriva ut informationen som man sparar i sin ICE Taggisar. RFID eller rättare sagt NFC är på gång. Kommer i nästa generations ICE Taggisar. Finns bara de tekniska förutsättningarna (smartphone och tillgång till inte

Ger mig intrycket av "mycket väsen för lite ull....". Själv har jag ICE info lättillgängligt på mig. Fungerade utmärkt när jag vurpade på cykeln och var medvetslös en stund häromåret. De so mvar med mig fick tag på anhörig omgående.

Även om en del har

Det vore ju trevligt om SOS bemödade sig att ta reda på informationen i ICE. Men de vill ju knappt skicka hjälp så vad är det då för vits med det hela? Bättre med plain text som ALLA som är på plats kan läsa

Det gäller bara att skriva läsligt och plasta in.