Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelIdealtider Hur ska du lägga upp d …
You need to log in to create posts and topics.

12

Med några få veckor kvar innan start är det månne dags att fundera på hur du ska ta dig runt Vättern. Tänker du slå pers, vill du komma under X timmar för första gången, är ni ett gäng som ska hålla ihop hela vägen men ändå köra snabbt?

Hur slår det på t

Riktigt bra fil! Jag har inte lagt upp någon taktik än eftersom jag vet inte hur fort jag har tänkt köra..

Jag startar 03:28 med ett gäng från HappyMTB.org som skall köra för sub9. Just nu är vi 19 st. Vi startar samtidigt med ett sub8-gäng från Happy.

Det har nämnts en snittfart på 36-37 km/h och 3 depåstopp. Men eftersom 36.5 km/h ger en rulltid över 300 km

Tvingades vänta på broöppning i Karsborg i fjol, det tog kanske 10 minuter, då stod vi i princip först. Broöppning sker bara på hel timme, minns inte om det är alla timmar eller bara jämna.

Ang sub 9 och 3 depåstopp, jag skulle absolut ta bort 2 av dem.

Tack för den fina filen Raymond!! Den måste väl vara välkänd bland VR cyklister?

Kalle: Var inte blygsam, vi har en taktik....Björn har tagit ut tiderna för både sub 10 och i oerhört bästa fall även sub 9....;)

Raymond, Jag har inte laddat ner filen (är på jobbet) tar den någon som helst hänsyn till att de första 80km är ganska snabba!
Om det inte gör det,lägg det på minnet när ni nå Jkpg att bara för att ni ligger 30min (t.ex) före betyder det inte att man kan

Jimmy: Filen har funnits i 3-4 år och jag brukar dels uppdatera den om jag eller någon hittat något fel, dels lägga upp en blänkare om den så att nya VR-cyklister hittar den. Det finns säkert någon som tappat bort den också. Kul du gillade den!

Gary: De

Jag har aldrig förstått det där med att man ska ta det lugnt till Jönköping. Tvärtom har man ju möjlighet att få gratisskjuts så långt man orkar. Jag brukar hänga på våra snabbaste klungor till Gränna eller en liten bit till, men sen måste jag släppa.

G

Som gammal Karlsborgsbo (numera nerflyttad till Gbg) kan jag meddela att det brukar vara broöppning varje hel och halv timme OM det finns båtar som vill passera annars ingen broöppning! (om jag nu minns rätt...)
Beroende på när man passerar dock, på natte

Jag håller med Per där.
Vätterntider är inte så enkelt att dela upp de 30milen med en snitt som sedan ska köras jämnt runt sjön.
Jag tror inte att mina sista 10milen har någonsin körts lika fort som de första 10

12