Quote from Guest on 11 May 2009, 13:47Jag har fått en buckla som jag inte har upptäckt förrän nu när jag ska sätta ihop min fondriest. Går det att fixa eller går det att leva ett liv utan att göra någonting åt det? Bucklan är till höger om vevllagret (framför)
BILD:http://www.infoom.se/mysite
Jag har fått en buckla som jag inte har upptäckt förrän nu när jag ska sätta ihop min fondriest. Går det att fixa eller går det att leva ett liv utan att göra någonting åt det? Bucklan är till höger om vevllagret (framför)
BILD:http://www.infoom.se/mysite
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 13:57Var och i vilket material?
Var och i vilket material?
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 13:58Inte det vita (Det vita är skrapmärke )ni ser på bilden utan precis bredvid det vita.
Material? ingen aning.
Edit: jag ska gå ner i källaren och se vad det kan tänkas vara för material......återkommer.
Inte det vita (Det vita är skrapmärke )ni ser på bilden utan precis bredvid det vita.
Material? ingen aning.
Edit: jag ska gå ner i källaren och se vad det kan tänkas vara för material......återkommer.
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 14:27Måste vara aluminium.
Måste vara aluminium.
Quote from Bertil Nolheim on 11 May 2009, 14:38Väldigt konstigt ställe att få en buckla på.
Är du säker på att det inte ska var en inbuktning där.
Väldigt konstigt ställe att få en buckla på.
Är du säker på att det inte ska var en inbuktning där.
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 14:38röret är nog tilltryckt från fabrik på insidan av nedre högre bagaffelröret för att ge plats åt bakhjulet som ju är assymetriskt och hällar åt höger i ramen kan ju också vara manglat från fabrik på motstående sida av samma rör för att ge plats åt dreven v
röret är nog tilltryckt från fabrik på insidan av nedre högre bagaffelröret för att ge plats åt bakhjulet som ju är assymetriskt och hällar åt höger i ramen kan ju också vara manglat från fabrik på motstående sida av samma rör för att ge plats åt dreven v
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 14:39Vilken tur! Vi gillar problem som inte är problem. De är så billiga och enkla att lösa.
Vilken tur! Vi gillar problem som inte är problem. De är så billiga och enkla att lösa.
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 14:40Jag har svårt att se på din bild om det är en "buckla" eller en vek på kedjestaget,. För du menar väll på insidan om vevpartiet?
En buckla gör inte så mycket om hjulen spårar annars blr det att lämna in den för ev. garanti, tyvärr.
Jag har svårt att se på din bild om det är en "buckla" eller en vek på kedjestaget,. För du menar väll på insidan om vevpartiet?
En buckla gör inte så mycket om hjulen spårar annars blr det att lämna in den för ev. garanti, tyvärr.
Quote from Funbeat user on 11 May 2009, 16:19Jag ser dåligt på bilden , men jag tror att det är en "orginalbuckla" från fabrik för att få plats med både däck och drev.
Slutsats: ingen fara (t+)
Jag ser dåligt på bilden , men jag tror att det är en "orginalbuckla" från fabrik för att få plats med både däck och drev.
Slutsats: ingen fara (t+)
Quote from Bertil Nolheim on 11 May 2009, 16:34Jag tror på Leifs teori. Det brukar finnas en sådan inbuktning på utsidan.
Jag tror på Leifs teori. Det brukar finnas en sådan inbuktning på utsidan.