Quote from Guest on 10 May 2011, 17:29Hej!
Har under de senaste dagarna haft mycket ont på framsidan av smalbenet, inte i själva skelettet utan strax utanför det. Har löpt en del nu på slutet, men i onsdags sprang jag 2,2 mil på asfalt. Någon som vet varför jag har ont & vad jag ska göra f
Hej!
Har under de senaste dagarna haft mycket ont på framsidan av smalbenet, inte i själva skelettet utan strax utanför det. Har löpt en del nu på slutet, men i onsdags sprang jag 2,2 mil på asfalt. Någon som vet varför jag har ont & vad jag ska göra f
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 17:39Du har ont för att du helt plötsligt mer än tredubblade din normala löpsträcka i ett pass. Jag är faktiskt mest förvånad över att du är förvånad över det. 🙂
Du har ont för att du helt plötsligt mer än tredubblade din normala löpsträcka i ett pass. Jag är faktiskt mest förvånad över att du är förvånad över det. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 17:56Låter som benhinnorna?
Låter som benhinnorna?
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 17:58Benhinnorna lär det vara ja.
Benhinnorna lär det vara ja.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 18:10Hej!
Nu är jag ingen expert på området men en nybörjare som håller på att trappa upp träningen och ibland får ont i benhinnorna. Jag har ett knäskydd från Back on Track som jag brukar hasa ner på underbenet och sova med och det fungerar faktiskt otroligt
Hej!
Nu är jag ingen expert på området men en nybörjare som håller på att trappa upp träningen och ibland får ont i benhinnorna. Jag har ett knäskydd från Back on Track som jag brukar hasa ner på underbenet och sova med och det fungerar faktiskt otroligt
Quote from Susan Hartley on 10 May 2011, 19:42Jag säger som Jessie. När det kommer till löpning så kan man inte springa som om varje dag vore den sista (apropå ditt motto). Då säger kroppen ifrån.
Eftersom jag just nu sitter och kastar sten i glashus så får jag väl passa på att dela med mig av mina
Jag säger som Jessie. När det kommer till löpning så kan man inte springa som om varje dag vore den sista (apropå ditt motto). Då säger kroppen ifrån.
Eftersom jag just nu sitter och kastar sten i glashus så får jag väl passa på att dela med mig av mina
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 20:10Snabbkollade de senaste 365 dagarnas träning...
Recept för en löpare som vill skada sig / ledsna / tröttna / ge upp:
-Ingen löpning alls under hela vintern.
-9 pass mellan 5-8 km under de senaste 2 månaderna. Bl.a. ett pass trappintervaller.
-1 pass 22
Snabbkollade de senaste 365 dagarnas träning...
Recept för en löpare som vill skada sig / ledsna / tröttna / ge upp:
-Ingen löpning alls under hela vintern.
-9 pass mellan 5-8 km under de senaste 2 månaderna. Bl.a. ett pass trappintervaller.
-1 pass 22
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 22:19Kör 5 pass till om mer än 20 km. Strunta i ev smärtkänslor. Känn sedan efter hur du mår. Är det outhärdligt smärtsamt så sluta med löpning. Mycket sannolikare är att du tycker att det känns tufft men OK. Smärta är en del av löpningen. Fortsätt då att nå d
Kör 5 pass till om mer än 20 km. Strunta i ev smärtkänslor. Känn sedan efter hur du mår. Är det outhärdligt smärtsamt så sluta med löpning. Mycket sannolikare är att du tycker att det känns tufft men OK. Smärta är en del av löpningen. Fortsätt då att nå d
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 23:07Anders, det där låter... smärtsamt!
Anders, det där låter... smärtsamt!
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 00:56Det låter som benhinnorna, såtillvida att smärtan ligger på framsidan av underbenen. Det händer lätt om man springer på asfalt med uppbyggda skor, utan att kroppen är redo för det. Testa att springa med löparskor med lägre klack.
Det låter som benhinnorna, såtillvida att smärtan ligger på framsidan av underbenen. Det händer lätt om man springer på asfalt med uppbyggda skor, utan att kroppen är redo för det. Testa att springa med löparskor med lägre klack.