Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIllamående
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Jag blir illamående när jag börjar bli riktigt trött eller om det är tvärt om. Jag sprang 4h för första gången förra veckan. Efter 3,5h ville jag inte äta några energikakor mer. Jag var inte sugen på att äta något över huvud taget. Det har hänt en an

Att inte vara sugen på att äta efter 3,5h eller mer är knappast något konstigt. Jag äter inte på långa träningspass för att jag "vill" eller är sugen utan för att jag vet att jag måste - eller iallafall bör - äta.

Har ibland känt av illamående efter långa pass och vid enstaka tillfälle även under passet. Det har dock blivit mer sällan att jag känner av detta, utan att jag vet varför. Har provat olika kombinationer av att äta och dricka under loppet och efter. Utan

?? Är det konstigt att må illa, om man pressar sig själv tillräckligt hårt mår man ju illa, skulle nästan vilja säga att om man itne mår illa så är man inte fullt trött. Jag har sprungit tills jag spytt i enstaka fall och sen fortsatt. eller som befälen s

Ja se där fick jag svar på en fråga.

Ibland när jag sprungit på löpbandet börjar jag må illa en stund efteråt. Det betyder bara att jag tar ut mig ordentligt då. Bra. (H)

För mig betyder illamående att jag ätit för nära inpå ...