Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIM-träning på trainer
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte prova att köra Kalmar i år och undrar om ni långdistansrävar har några tips på trainerträning till mig. Jag kommer vara föräldraledig snart och tänkte passa på när han tar en tupplur, 45-90 min. Utöver detta tänker jag försöka få till ett långp

Jag är långt ifrån någon cykelexpert. Men jag brukar räkna varje genomfört trainerpass som bra 🙂 Själv försöker jag komma upp i tid till drygt 2h (helst) och mest kör jag 4 min tryck + 1 min hårt och ibland 3+2 resp 2+3... Mest för att det ska bli lite

Ok så tipset är att cykla så inåttahelvete tills bebisen vaknar. Låter som en bra plan. I Kalmar kommer jag ju inte bli störd av en vaknande bebis så då kommer jag cykla så inåtta i 18 mil 🙂

Då jag tränade till Kalmar förra säsongen körde jag en massa intervaller på trainern och väntade med långpassen tills det blev varmare ute (solskenscyklist)
Min yngste är 26år dock 🙂

Skrek han mycket, Christer 😉

Själv brukar (hmm nåja det har hänt...) jag köra trainer framför TV:n samtidigt som min dotter och jag tittar på film 🙂

Tittar ni på Ghost tillsammans, Torbjörn?

Min taktik för året är att köra ganska tungt och inte så länge (45-60 minuter) på trainern, men det är för att jag inte tycker att det är så roligt att sitta på den :-). När det blir varmare ute kommer jag att kö

Trainer funkar bara till relativt korta kvalitetspass. Det blir oliiiiidligt tråkigt annars...

Undrar vad du klassar som "långpass" Anders?

Själv klassar jag mig som cyklist, men tänker i år försöka lära mig löpa för att kunna testa på något/några? triathlonlopp. Då funderar jag iof. inte på Kalmar IM utan mer på lopp i olympisk distans.

Som cykl

Annika,

Mitt familjeliv kommer få styra hur långa långpassen blir och hur ofta. Men har jag möjlighet så tänker jag mig att de ligger på 3-5 timmar och så kanske jag får chansen att dra på nån enstaka 6-timmarsrökare.