Quote from Guest on 20 August 2012, 16:58Finns det något trick för att undvika att få imma på glasögonen?
Har ett par Blue seventy Vision som sitter helt ok och inte läcker in något vatten, men efter 10-15 minuter när jag simmar i sjön så är dom helt igenimmade och jag ser ingenting.
Finns det något trick för att undvika att få imma på glasögonen?
Har ett par Blue seventy Vision som sitter helt ok och inte läcker in något vatten, men efter 10-15 minuter när jag simmar i sjön så är dom helt igenimmade och jag ser ingenting.
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 17:08slicka på de på insidan
har lite vatten i de som du kan använder under simning att ta bort imma genom att skaka huvud.
tandkräm
köpa nya - jag känner många som köpa nya varje år till vansbro och de brukar fungera för 9-10 månader
slicka på de på insidan
har lite vatten i de som du kan använder under simning att ta bort imma genom att skaka huvud.
tandkräm
köpa nya - jag känner många som köpa nya varje år till vansbro och de brukar fungera för 9-10 månader
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 17:09gnugga dem med lite saliv eller vatten/diskmedelsblandning (få %-ig) 😀 innan du sätter på dem så håller dem sig längre. Gäller det bassäng eller öppet vatten? Bassänger inomhus har ju hör temp och fuktighet i luften vilket gör det lite knepigare med im
gnugga dem med lite saliv eller vatten/diskmedelsblandning (få %-ig) 😀 innan du sätter på dem så håller dem sig längre. Gäller det bassäng eller öppet vatten? Bassänger inomhus har ju hör temp och fuktighet i luften vilket gör det lite knepigare med im
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 20:59Shampoo på insidan, skölj ur så det blir ett tunn tunn hinna kvar.
Bara så att ytspänningen försvinner, kräver lite övning.
Shampoo på insidan, skölj ur så det blir ett tunn tunn hinna kvar.
Bara så att ytspänningen försvinner, kräver lite övning.
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 21:39Leif, "gnugga" är väl ett generalfel?
Leif, "gnugga" är väl ett generalfel?
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 02:12Anti-fog-medel.
http://www.simbutiken.se/se/art/imspray-mares.phpJag har inte hunnit börja använda min ännu, så jag kan inte recensera.
Anti-fog-medel.
http://www.simbutiken.se/se/art/imspray-mares.php
Jag har inte hunnit börja använda min ännu, så jag kan inte recensera.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 07:53"Gnugga = Generalfel"? Kanske det, men för mig funkar det utmärkt. Jag sprider ut saliven med fingrarna, är det gnugga?
Eventuellt beror det på hur feta fingrar man har, vad vet jag.
"Gnugga = Generalfel"? Kanske det, men för mig funkar det utmärkt. Jag sprider ut saliven med fingrarna, är det gnugga?
Eventuellt beror det på hur feta fingrar man har, vad vet jag.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 14:09Det brukar följa med skötselråd när man köper simglasögon. Min erfarenhet är att det alltid står att man man inte ska gnugga eller ens röra på insidan av glasögonen. Åtminstone så länge det finns kvar någonting av eventuell anti-imbildningsmedel. Därefter
Det brukar följa med skötselråd när man köper simglasögon. Min erfarenhet är att det alltid står att man man inte ska gnugga eller ens röra på insidan av glasögonen. Åtminstone så länge det finns kvar någonting av eventuell anti-imbildningsmedel. Därefter
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 14:28Malmstensbrillor kostar 55:- för vanliga 99:- för slipade och 159:- för reflex. Iaf de billigaste kan man förmodligen unna sig nya när de gamla repats eller "lagt av" av någon anledning
Malmstensbrillor kostar 55:- för vanliga 99:- för slipade och 159:- för reflex. Iaf de billigaste kan man förmodligen unna sig nya när de gamla repats eller "lagt av" av någon anledning
Quote from Funbeat user on 4 September 2012, 14:06Någon som provat med imskyddsmedel som man sprayar i glasögonen? Om det fungerar så bra alls som man kan hoppas på?
Jag har ett par glasögon som det inte är något fel på, de är välskötta men det anti-fog som fanns med i början har försvunnit nu och jag g
Någon som provat med imskyddsmedel som man sprayar i glasögonen? Om det fungerar så bra alls som man kan hoppas på?
Jag har ett par glasögon som det inte är något fel på, de är välskötta men det anti-fog som fanns med i början har försvunnit nu och jag g