Quote from Funbeat user on 30 March 2009, 22:20Korrekt, Blågel finns på apoteket och jag tycker det funkar bra (annars hade jag lite problem i början av passet innan svettningen kommit igång)
Korrekt, Blågel finns på apoteket och jag tycker det funkar bra (annars hade jag lite problem i början av passet innan svettningen kommit igång)
Quote from Bjarne Lewin on 31 March 2009, 02:23Displayen blev randig i nederdelen så att man inte kunde läsa den lilla texten som man har där. Inte glaset altså utan på varannan rad föll pixlarna bort på altså.
Vad fick du för fel på din klocka??
Displayen blev randig i nederdelen så att man inte kunde läsa den lilla texten som man har där. Inte glaset altså utan på varannan rad föll pixlarna bort på altså.
Vad fick du för fel på din klocka??
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 11:03Jag bytte batteri, hos en urmakare, eftersom de var första gången. Sedan slutade klockan fungera, den tog inte emot pulsmätningen. Den var död, förutom att tiden visades.
De gick några dagar efter att jag skicka in den gamla att jag fick en ny, till och
Jag bytte batteri, hos en urmakare, eftersom de var första gången. Sedan slutade klockan fungera, den tog inte emot pulsmätningen. Den var död, förutom att tiden visades.
De gick några dagar efter att jag skicka in den gamla att jag fick en ny, till och
Quote from Funbeat user on 3 April 2009, 09:48Jag vill också kunna importera data från min Suuntoklocka. Har en T6:a.
Jag vill också kunna importera data från min Suuntoklocka. Har en T6:a.
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 12:40Det vore toppen med en Suunto-import. Har precis skaffat en t6c och är kanon-nöjd.
Dessutom är en coach-funktion starkt efterlängtad 🙂
/Micke
Det vore toppen med en Suunto-import. Har precis skaffat en t6c och är kanon-nöjd.
Dessutom är en coach-funktion starkt efterlängtad 🙂
/Micke
Quote from Lars Mörrby on 8 April 2009, 13:48Mikael,
har du testat Firstbeat Athlete? Den har en trevlig coach funktion. Man kan prova 14 dagar gratis.
Men visst skulle man vilja ha samma funktionalitet på Funbeat i stället. Dels kostar Firstbeat Athlete
pengar (tror det var drygt 800kr), dels finn
Mikael,
har du testat Firstbeat Athlete? Den har en trevlig coach funktion. Man kan prova 14 dagar gratis.
Men visst skulle man vilja ha samma funktionalitet på Funbeat i stället. Dels kostar Firstbeat Athlete
pengar (tror det var drygt 800kr), dels finn
Quote from Funbeat user on 8 April 2009, 19:32Börje.
Nackdelen med Athlete är framför allt att det inte går att köra på Mac, jag vill ogärna installera windows på iMacen ;). Dessutom är priset på drygt 1100 SEK lite mycket tycker jag.
Annars verkar just det programmet ha allt jag söker, men en web-
Börje.
Nackdelen med Athlete är framför allt att det inte går att köra på Mac, jag vill ogärna installera windows på iMacen ;). Dessutom är priset på drygt 1100 SEK lite mycket tycker jag.
Annars verkar just det programmet ha allt jag söker, men en web-
Quote from Lars Mörrby on 9 April 2009, 08:08Mikael,
jag kör på en MacBook. Använder VirtualBox som är gratis och eftersom det är min
jobb-dator har jag tillgång till gratis Windows XP. Annars kostar det tyvärr ungefär en
tusenlapp att få Windows.Jag skulle mycket hellre köra Firstbeat Athlete u
Mikael,
jag kör på en MacBook. Använder VirtualBox som är gratis och eftersom det är min
jobb-dator har jag tillgång till gratis Windows XP. Annars kostar det tyvärr ungefär en
tusenlapp att få Windows.
Jag skulle mycket hellre köra Firstbeat Athlete u
Quote from Funbeat user on 2 May 2009, 23:29Det vore helt okej att kunna importera de CSV filerna som man kan exportera från Suunto Training Manager, där finns all info man kan behöva för att rita pulsgrafer, hastighet, distans m.m.
/M
Det vore helt okej att kunna importera de CSV filerna som man kan exportera från Suunto Training Manager, där finns all info man kan behöva för att rita pulsgrafer, hastighet, distans m.m.
/M
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 21:32*Bump*
Har det hänt något vad gäller det här ämnet? Dvs att importera data från en Suunto-klocka?
*Bump*
Har det hänt något vad gäller det här ämnet? Dvs att importera data från en Suunto-klocka?