Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatImport fungerar ej
You need to log in to create posts and topics.

12

Importen från min 310XT har slutat fungera trots att den laddar upp automatiskt till Garmin connect. Funbeat hittar alltså inte mina träningspass längre. Det senaste passet som dyker upp för ikryssning är 18/11. träningspassen före och efter detta datum h

åh, det har hänt mig också. tror jag har gjort en liten återställning på datorn, hoppat tillbaka ett par dagar. Kanske laddat ner communicator igen.

Skall jag tolka det som att det finns en lösning på problemet?

Nu får jag handknacka in träningspassen men då går ju GPS-data förlorad, känns inte helt premium...

Jag exporterar alltid från Garmin Connect till Funbeat, men jag förstår på dig att det finns/har funnits ett smidigare sätt alltså?

Hur gör man då i så fall?

Jag burkar importera direkt från 310:an via ANT (Tror jag)

Hur gör man för att importera från Connect?

Så fort jag kommer i närheten av min dator skickar den automatiskt över träningen till Connect via trådlöst vilket jag inte ställt in utan den tog det initiativet själv när jag satte i ANTen första gången.

I Connect väljer jag sedan Exportera TCX-fil på

Min 310XT skickar också över till ANT spontant när jag kommer in. Sen kan jag importera direkt i funbeat ("Läs in direkt från din Garmin", "Läs in data"), behöver aldrig ens exportera nånstans ifrån. Supersmidigt!

MEN, nu har jag ny dator med Windows 8 o

Garmins synkning mot Funbeat fungerar i 2 steg, så ta ett steg i taget.

1. Synka data från klockan till datorn via ANT. Här behövs ingen Communicator-plugin och du använder inte Funbeat alls.
Följ instruktionerna på sidan 10 i snabbstartsguiden:
http://s

Tack Anders! Precis så har jag också uppfattat det, och så har det tidigare fungerat. I min nya dator har jag installerat ANT Agent och Garmin Communicator Plugin, och Garmins sida säger att Communicator is properly installed and up to date. Ändå står det

Har nyligen fått problem att lägga in pass, använder en Garmin 305 och har importerat .zip filer. Detta har alltid fungerat klockrent men dom två senaste gångerna funkar det inte. Några tips någon på vad som har blivit fel?

12