Quote from Funbeat user on 28 January 2009, 13:26Jag tror inte att felet uppstår pga lutningen.
En lutning på 10 % (drygt 100 m per km) ger en hypotenusa på 1005 m istället för det horisonella avståndet 1000 m, en diff på 0,5 %
En lutning på 20 % (drygt 200 m per km) ger en hypotenusa på 1021 m iställ
Jag tror inte att felet uppstår pga lutningen.
En lutning på 10 % (drygt 100 m per km) ger en hypotenusa på 1005 m istället för det horisonella avståndet 1000 m, en diff på 0,5 %
En lutning på 20 % (drygt 200 m per km) ger en hypotenusa på 1021 m iställ
Quote from Funbeat user on 31 January 2009, 09:11Kankse O.T. men rubriken på tråden är ju ganska tillåtande (H)
Nån annan som har problem vid inläsning till FB av "många" nya pass på GF405 (eller annan Garmin)? När jag gör detta och har bockat för "gå vidare till nästa pass som behöver redigeras" så fu
Kankse O.T. men rubriken på tråden är ju ganska tillåtande (H)
Nån annan som har problem vid inläsning till FB av "många" nya pass på GF405 (eller annan Garmin)? När jag gör detta och har bockat för "gå vidare till nästa pass som behöver redigeras" så fu
Quote from Camilla Höög on 31 January 2009, 16:23Det verkar inte vara problem med inläsningen utan något som blir fel när du ska gå vidare till nästa pass som behöver redigeras. Är checkboxen längst ner ikryssad även när det blir fel (den som säger att du ska gå vidare till nästa pass)?
Jag tror nog int
Det verkar inte vara problem med inläsningen utan något som blir fel när du ska gå vidare till nästa pass som behöver redigeras. Är checkboxen längst ner ikryssad även när det blir fel (den som säger att du ska gå vidare till nästa pass)?
Jag tror nog int
Quote from Funbeat user on 31 January 2009, 17:03Jag fortsätter med svepande frågor i Garminvärlden och undrar om det är så att mellantidsdatan som lagras i klockan inte följer med vid import här på Funbeat? Jag kan inte hitta den någonstans. Det brukar vara kul att titta på efter ett pass, så det är ve
Jag fortsätter med svepande frågor i Garminvärlden och undrar om det är så att mellantidsdatan som lagras i klockan inte följer med vid import här på Funbeat? Jag kan inte hitta den någonstans. Det brukar vara kul att titta på efter ett pass, så det är ve
Quote from Funbeat user on 1 February 2009, 20:37Japp Anders, jag har checkboxen iklickad. Men som du säger, jag kan nog slippa att läsa in passen igen eftersom de ligger i kalendern. Ska testa det nästa gång, tack för tipset!
Men nån liten bugg verkar det helt klart vara.
Japp Anders, jag har checkboxen iklickad. Men som du säger, jag kan nog slippa att läsa in passen igen eftersom de ligger i kalendern. Ska testa det nästa gång, tack för tipset!
Men nån liten bugg verkar det helt klart vara.
Quote from Camilla Höög on 1 February 2009, 21:00Jag har ett minne av att någon har pratat om just det där tidigare, att även om boxen är iklickad så hamnar man fel alternativt att boxen var helt borta.
Jag har ett minne av att någon har pratat om just det där tidigare, att även om boxen är iklickad så hamnar man fel alternativt att boxen var helt borta.
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 11:10Okej, jag återupptar den här tråden eftersom två av mina frågor redan finns här.
För det första, är det nån som har lyckats komma fram till vilket värde som verkar mest "rätt"? Dvs, det som klockan visar vs det som visas efter import till FB?Och sen und
Okej, jag återupptar den här tråden eftersom två av mina frågor redan finns här.
För det första, är det nån som har lyckats komma fram till vilket värde som verkar mest "rätt"? Dvs, det som klockan visar vs det som visas efter import till FB?
Och sen und
Quote from Camilla Höög on 13 April 2009, 11:55Det som har sagts är att värdena justeras vid överföring till FB för att ta bort felaktiga värden vilket i mina öron låter som att värdena på FB är de som är mest riktiga. Om någon kontrollmäter med mäthjul så skulle det vara kul att höra resultatet.
Hur
Det som har sagts är att värdena justeras vid överföring till FB för att ta bort felaktiga värden vilket i mina öron låter som att värdena på FB är de som är mest riktiga. Om någon kontrollmäter med mäthjul så skulle det vara kul att höra resultatet.
Hur
Quote from Funbeat user on 13 April 2009, 15:03Tack för svaren, Anders!
Tack för svaren, Anders!