Quote from Guest on 23 November 2008, 18:52Jag har fipplat bort en del träning i Garmin Training Center. Tack och lov finns träningarna kvar i Funbeat:-). Jag har hämtat hem träningen från Funbeat som en Excel-fil men det går ju som ni vet inte att exportera den till Training Center eftersom det p
Jag har fipplat bort en del träning i Garmin Training Center. Tack och lov finns träningarna kvar i Funbeat:-). Jag har hämtat hem träningen från Funbeat som en Excel-fil men det går ju som ni vet inte att exportera den till Training Center eftersom det p
Quote from Funbeat user on 23 November 2008, 19:02Ett dåligt svar men varför i hela fridens namn vill du ha all träning i Garmin Training Center?
Ett dåligt svar men varför i hela fridens namn vill du ha all träning i Garmin Training Center?
Quote from Funbeat user on 23 November 2008, 19:05Varför inte?(#) vet du om det går?
Varför inte?(#) vet du om det går?
Quote from Funbeat user on 23 November 2008, 19:11Enligt min ringa mening är Garmin TC en undermålig produkt. Tidigare versioner tömde sig då och då utan att man fattade varför. Så jag och många andra laddar in till SportTracks istället.
Och nej, jag tror inte det finns någon enkel lösning.
Enligt min ringa mening är Garmin TC en undermålig produkt. Tidigare versioner tömde sig då och då utan att man fattade varför. Så jag och många andra laddar in till SportTracks istället.
Och nej, jag tror inte det finns någon enkel lösning.
Quote from Camilla Höög on 23 November 2008, 19:11Gör om Excelarket till tcx-format så kan du väl importera det?
Det är ju XML så det bör gå att skriva ett skript som överför det. Eller så kanske det redan finns något på nätet...men du har ju självklart googlat på det innan du gör ett inlägg här 😉
Gör om Excelarket till tcx-format så kan du väl importera det?
Det är ju XML så det bör gå att skriva ett skript som överför det. Eller så kanske det redan finns något på nätet...men du har ju självklart googlat på det innan du gör ett inlägg här 😉
Quote from Funbeat user on 23 November 2008, 19:30Jag är dålig på skript! Hur gör man?
Jag är dålig på skript! Hur gör man?
Quote from Funbeat user on 23 November 2008, 20:26Tack Leif! Det visste jag inte om TC! Det är just det som jag misstänker - att en massa data har försvunnit -. Det är därför som jag försöker att återställa från Funbeat. Ska testa SportTracks.
Tack Leif! Det visste jag inte om TC! Det är just det som jag misstänker - att en massa data har försvunnit -. Det är därför som jag försöker att återställa från Funbeat. Ska testa SportTracks.
Quote from Funbeat user on 23 November 2008, 20:49Det finns ett forum på SportTracks. Ställ din fråga där, har du tur så har någon redan gjort en konverterare.
Det finns ett forum på SportTracks. Ställ din fråga där, har du tur så har någon redan gjort en konverterare.
Quote from Funbeat user on 23 November 2008, 21:48Jag gjorde en konverterare för ett tag sedan, den går att få tag på här:
http://www.freewebs.com/johan_zhe/data/convert%20funbeat%20-%20sporttracks.xls
inte världens bästa, men den fungerade för mig! 🙂
EDIT: Till Sporttracks alltså! inte TC
Jag gjorde en konverterare för ett tag sedan, den går att få tag på här:
http://www.freewebs.com/johan_zhe/data/convert%20funbeat%20-%20sporttracks.xls
inte världens bästa, men den fungerade för mig! 🙂
EDIT: Till Sporttracks alltså! inte TC
Quote from Camilla Höög on 24 November 2008, 09:32Skript:
Välj ditt favoritskriptspråk och skriv.Python är bra på texthantering och relativt enkelt så det hade jag nog valt.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Skriptspr%C3%A5k
Skript:
Välj ditt favoritskriptspråk och skriv.
Python är bra på texthantering och relativt enkelt så det hade jag nog valt.