Quote from Funbeat user on 24 November 2008, 10:35Men Anders, "Välj ditt favoritskriptspråk"? Undrar hur många % på Funbeat som överhuvudtaget skrivit något skript någon gång. 🙂
Men Anders, "Välj ditt favoritskriptspråk"? Undrar hur många % på Funbeat som överhuvudtaget skrivit något skript någon gång. 🙂
Quote from Camilla Höög on 24 November 2008, 10:38Då är det hög tid. Att kunna skriva lite enkla skript är väldigt nyttigt och löser många problem med t.ex. texthantering som efterfrågas här.
Då är det hög tid. Att kunna skriva lite enkla skript är väldigt nyttigt och löser många problem med t.ex. texthantering som efterfrågas här.
Quote from Funbeat user on 24 November 2008, 10:42Texthantering är väl ändå Perls avdelning 🙂
Och om inte det räcker som anledning tycker jag Larry Walls citat och uttalanden räcker, han är ju jätterolig för att vara programmerare 😀
Texthantering är väl ändå Perls avdelning 🙂
Och om inte det räcker som anledning tycker jag Larry Walls citat och uttalanden räcker, han är ju jätterolig för att vara programmerare 😀
Quote from Funbeat user on 24 November 2008, 10:47Off topic, men som gammal programutvecklare så kan jag fortfarande hederlig grott-Fortran. Fortran IV som knappt hade stöd för texthantering. 😀
Off topic, men som gammal programutvecklare så kan jag fortfarande hederlig grott-Fortran. Fortran IV som knappt hade stöd för texthantering. 😀
Quote from Elias Engqvist on 24 November 2008, 10:48"jätterolig för att vara programmerare" - vad menas nu med detta påhopp???
"jätterolig för att vara programmerare" - vad menas nu med detta påhopp???
Quote from Elias Engqvist on 24 November 2008, 10:49Leif, då är väl det här nåt för dig då: http://www.cio.com.au/article/268510/slideshow_--_tech_yesteryear_where_old_computers_find_their_final_resting_place
Leif, då är väl det här nåt för dig då: http://www.cio.com.au/article/268510/slideshow_--_tech_yesteryear_where_old_computers_find_their_final_resting_place
Quote from Funbeat user on 24 November 2008, 11:01Christer, vilka gamla fina godingar. 1990, typ, så konverterade jag ett beräkningsprogram i FortranIV till PC. Programmet skrevs ursprungligen på 60-talet och kördes på ASEAs stordator i Västerås. Men större beräkningar fick skickas till Norge och köras d
Christer, vilka gamla fina godingar. 1990, typ, så konverterade jag ett beräkningsprogram i FortranIV till PC. Programmet skrevs ursprungligen på 60-talet och kördes på ASEAs stordator i Västerås. Men större beräkningar fick skickas till Norge och köras d
Quote from Funbeat user on 24 November 2008, 11:01>vad menas nu med detta påhopp???
Sanning är inte påhopp, de programmerare jag känner är tämligen introverta. De skämtar helt enkelt inte så mycket, varför vet jag inte.
Sen har vi Larry Wall, som pladdrar fortare än hjärnan hinner med att styra och d
>vad menas nu med detta påhopp???
Sanning är inte påhopp, de programmerare jag känner är tämligen introverta. De skämtar helt enkelt inte så mycket, varför vet jag inte.
Sen har vi Larry Wall, som pladdrar fortare än hjärnan hinner med att styra och d
Quote from Camilla Höög on 24 November 2008, 11:04Jo, Perl är jättebra till det, men jag tycker att det är alldeles för hög tröskel att ta sig över. Jag har försökt men gett upp 🙂
Jo, Perl är jättebra till det, men jag tycker att det är alldeles för hög tröskel att ta sig över. Jag har försökt men gett upp 🙂
Quote from Funbeat user on 24 November 2008, 11:10Det blir inte bökigt förrän man kommer till att börja använda regex men där blir det å andra sidan stökigt så det räcker och blir över 🙂
Det blir inte bökigt förrän man kommer till att börja använda regex men där blir det å andra sidan stökigt så det räcker och blir över 🙂