Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Undrar hur man lättast går tillväga för att importera sin träningshistorik från shapelink till funbeat.

I shapelink kan man exportera historiken som en xml fil. Tänkte omvandla filen till en csv fil, men det är lättare sagt än gjort. Speciellt bli

Kan du inte exportera det till excel? Excelfler kan du importera under "registrera träning" sen.

Så här gör man:

1) Logga in på Shapelink.
2) Gå till "Mitt konto", sedan "Exportera/importera dagbok" och sedan "Exportera". Spara filen men se till att den får ändelsen ".shplk" och inte ".xml" (detta är viktigt).
3) Logga in på FunBeat och klicka på

Snofsigt värre Olle!

Wow!

Blåser liv i den här diskussionen då jag tyvärr inte får det att funka 🙁
Jag har lyckats komma till exportera på Shapelink och exporterar min träning. Den hamnar då i ett "webbläsarfönster" (obs att jag har ungefär lika bra koll på det här med internet

Du skriver "Försöker sen importera men Funbeat hittar då inga pass i min .shplk-fil. Vad göra?"

Jag vet inte om jag missförstår dig, men jag antar att du menar att du efter att ha laddat upp .shplk-filen till FunBeat inte hittar dina träningspass i din k

Tack för svar! Ja precis, när meddelandet "Välj vilka träningsposter som du vill läsa in" kommer upp så listas inga träningsposter alls...

Gjorde precis som du skrev nedan, med ovanstående resultat. Som sagt, jag är inte så teknisk av mig tyvärr 😉

Aha! Då är jag med. Kan du maila mig filen på info at funbeat.se?

Hej Olle,

Det är med glädje jag läst att import från Shapelink till FunBeat ska vara möjligt, men trots den detaljerade beskrivningen ovan har jag inte lyckats.
Problemet är att jag inte hittar "Ladda upp övriga filtyper".

Enda möjligheten jag ser är at

12