Quote from Lars Mörrby on 6 February 2009, 21:25Christer,
kan man inte köra ditt unix program på en PC med Unix (Linux dialekt eller OpenSolaris)?
Eller möjligen MacOS X?Eller menar du skriva om till Windows (gud förbjude)?
😉
/B.
Christer,
kan man inte köra ditt unix program på en PC med Unix (Linux dialekt eller OpenSolaris)?
Eller möjligen MacOS X?
Eller menar du skriva om till Windows (gud förbjude)?
😉
/B.
Quote from Funbeat user on 6 February 2009, 21:28Nu skall vi inte vara sådana. Håller med att windows är en virus, men det är vad jag klarar av. 😉
Nu skall vi inte vara sådana. Håller med att windows är en virus, men det är vad jag klarar av. 😉
Quote from Lars Mörrby on 6 February 2009, 22:08Anders,
du klarar säkert av ett unix system också. Testa vid tillfälle. Du kan tex använda Partition Magic
för att krympa din Windows partition och sedan installera valfritt Linux eller Unix på det frigjorda utrymmet./B.
Anders,
du klarar säkert av ett unix system också. Testa vid tillfälle. Du kan tex använda Partition Magic
för att krympa din Windows partition och sedan installera valfritt Linux eller Unix på det frigjorda utrymmet.
/B.
Quote from Lars Mörrby on 7 February 2009, 14:24Du kan testa Wine. Ett annat alternativ som är gratis är VirtualBox. Tror att VMware har någon
gratisvariant också. Det beror lite på vad dina Windows program kräver.Har du både Ubuntu och Windows installerat på var sin partition så kan du välja vid boo
Du kan testa Wine. Ett annat alternativ som är gratis är VirtualBox. Tror att VMware har någon
gratisvariant också. Det beror lite på vad dina Windows program kräver.
Har du både Ubuntu och Windows installerat på var sin partition så kan du välja vid boo
Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 18:03Hmmm, funderade just på att installera på egen partition som du säger. Hur gör jag det? Om jag skapar en partition och installerar Ubuntu där, får jag automatiskt valet vilket OS jag vill starta av den inbyggda booten eller måste jag installera något prog
Hmmm, funderade just på att installera på egen partition som du säger. Hur gör jag det? Om jag skapar en partition och installerar Ubuntu där, får jag automatiskt valet vilket OS jag vill starta av den inbyggda booten eller måste jag installera något prog
Quote from Lars Mörrby on 7 February 2009, 20:51Om du har hela disken till windows i dag men inte utnyttjar allt, så kan du med hjälp av
Partition Magic krympa Windows partitionen.Just Ubuntu har jag inte testat, men jag tror de flesta Linux (och OpenSolaris som är UNIX
dialekt) har Grub som bootlo
Om du har hela disken till windows i dag men inte utnyttjar allt, så kan du med hjälp av
Partition Magic krympa Windows partitionen.
Just Ubuntu har jag inte testat, men jag tror de flesta Linux (och OpenSolaris som är UNIX
dialekt) har Grub som bootlo
Quote from Elias Engqvist on 9 February 2009, 00:40Anders - du har mail 🙂
Anders - du har mail 🙂