Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Senaste tiden har inte senaste passet funnits med i listan på de pass som kommer upp på importen här på FB. Det har löst sig genom att avbryta och göra om det, utan att rycka ut ANT pinnen eller att slå av och på klockan.

Igår och idag är det dock värre.

Testa att installera om ANT Agenten.

Sagt och gjort men det hälpte inte. I FB ser det ut som om senaste rundan gjordes 01 sep. Men i klockan syns några till.

Jag skulle först fokusera på att få allt att funka i Garmin Connect eftersom synken där går automatiskt och inte blandar in några tredjepartsprodukter.
Får du samma problem med Garmin Connect på olika datorer?

Jag hade problem för ett tag sen, vi är två användare av klockan och har två konton på datorn. Efter det att vi alltid sett till att avsluta ANT-programmet och ta bort stickan efter överföring har det funkat problemfritt.

Överför den passen från klockan till datorn? Vad säger klockan och ANT-agenten när du har ett nytt pass i klockan - kommer "överför data" upp på klockan som vanligt osv?
Du kan kolla om alla pass verkligen överförts till datorn - de ska ligga i mappen C:U

min 310:a laddar inte över till FB om inte ANT är inkopplad trots att jag inte har överföring till connect eller traningcenter.

Varför den inte lämnar info trots kontakt utan ANT vet jag inte

ANT-stickan är klockan när du synkar mot Funbeat, dvs. du synkar inte direkt mot klockan utan mot ANT-stickan.

Nja, ANT stickan har faktiskt ingen funktion efter att passet överförts från klockan till en katalog lokalt på datorn. När man sedan överför till funbeat letar Garmin Communicator i den katalogen.

Jag plockade bort en massa gamla pass i biblioteket. Nu ramlar nästan alla in som de skall. Dvs. alla utan just passet 13 sep som vägrar. Jag testade ett nytt dummypass för idag och det kom också in.

Så på något vis är just ett pass korrupt och vägrar. Ä

12