Quote from Guest on 9 March 2013, 18:27Hur brukar ni träna dagarna innan en tävling? Och hur ser era måltider ut? Hur viktigt är det att inte äta något sött dagarna innan? Har uttagningar till en sprinttävling på måndag, och är helt sjukt nervös. Säg gärna hur ni hanterar nervositeten och vad
Hur brukar ni träna dagarna innan en tävling? Och hur ser era måltider ut? Hur viktigt är det att inte äta något sött dagarna innan? Har uttagningar till en sprinttävling på måndag, och är helt sjukt nervös. Säg gärna hur ni hanterar nervositeten och vad
Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 18:37Jag tränar aldrig dagarna före träning, men jag äter då gärna mycket och inte sällan sött.
Däremot är jag aldrig nervös men det beror på att jag är en medioker löpare. Jag har gjort studier på det där och kommit fram till att ju duktigare löpare, desto m
Jag tränar aldrig dagarna före träning, men jag äter då gärna mycket och inte sällan sött.
Däremot är jag aldrig nervös men det beror på att jag är en medioker löpare. Jag har gjort studier på det där och kommit fram till att ju duktigare löpare, desto m
Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 19:52Jag är en ännu mer medioker löpare MEN jag vet hur eliten förbereder sig mentalt så här är några tips:
Träna på att föreställa dig stället där ni ska vara och det du ska göra.
Kroppen är en mycket intelligent sak men den märker inte så stor skillnad på
Jag är en ännu mer medioker löpare MEN jag vet hur eliten förbereder sig mentalt så här är några tips:
Träna på att föreställa dig stället där ni ska vara och det du ska göra.
Kroppen är en mycket intelligent sak men den märker inte så stor skillnad på
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 14:10Som hyfsad löpare - 3 - 3:30 på marathon så lärde jag mig att fokusera stenhårt på en sak - att vara ofokuserad.
Då blev det roligare, nyttigare, intressantare för min del.Ann-Marie. Är det bättre att tänka på vad som behövs och vad som eventuellt kan
Som hyfsad löpare - 3 - 3:30 på marathon så lärde jag mig att fokusera stenhårt på en sak - att vara ofokuserad.
Då blev det roligare, nyttigare, intressantare för min del.
Ann-Marie. Är det bättre att tänka på vad som behövs och vad som eventuellt kan
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 22:18Hm, jag förstår inte riktigt frågan K-G. Kan du utveckla? Bättre än vad? Alltid när det gäller psykologi så är det ju individuellt men berätta mer så får vi se 🙂
Hm, jag förstår inte riktigt frågan K-G. Kan du utveckla? Bättre än vad? Alltid när det gäller psykologi så är det ju individuellt men berätta mer så får vi se 🙂
Quote from Catharina Brattlin on 10 March 2013, 22:36Jag gör som Mikael - tränar ingenting dagarna innan ett lopp och äter/dricker efter distansen jag ska fullfölja. Jag springer långloppstävlingar så då slinker det ner en hel del "gottis" inför loppet...
Nervös är jag alltid. Oavsett lopp eller distans. D
Jag gör som Mikael - tränar ingenting dagarna innan ett lopp och äter/dricker efter distansen jag ska fullfölja. Jag springer långloppstävlingar så då slinker det ner en hel del "gottis" inför loppet...
Nervös är jag alltid. Oavsett lopp eller distans. D
Quote from Funbeat user on 11 March 2013, 13:10Bra där Sylvia.
Lärde mig en gång att fokusera på att vara ofokuserad. Det var för mig då lättare att göra ett för mig godkänt resultat.Då det var en omöjlighet för mig att bli elitlöpare så varför förbereda sig så att förväntningarna kunde bli för st
Bra där Sylvia.
Lärde mig en gång att fokusera på att vara ofokuserad. Det var för mig då lättare att göra ett för mig godkänt resultat.
Då det var en omöjlighet för mig att bli elitlöpare så varför förbereda sig så att förväntningarna kunde bli för st