Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninginför lopp... tjurruset
You need to log in to create posts and topics.

Tänkte kolla om någon hade nått tips om träning inför ett lopp. Hur många dagar bör man "mjuk träna innan lopp. Kan man köra ett tungt pass 3-4 dagar innan.
Inviduellt förstås, men generellt? loppet på lördag kan jag springa en mil på tors vila fre .. ell

Hur man skall göra vet jag inte...
Men jag skall köra ett tempopass idag och vila till lördag, då skall jag tävla 11 km terräng kuperat.

Vänta - snart kommer det svar från de som vet bättre!

Om det passar med livet i övrigt så skulle jag köra mitt sista snabba pass före ett millopp 4 dagar före tävlingen. För Tjurruset blir det alltså igår. Nu kommer jag ändå att köra någon sorts terrängintervaller idag (fast lugnare än om jag kört dem igår).

Som Mattias är inne på så beror det väl lite på hur pass prioriterad tävlingen är. Om det är Årets Lopp så gör man ju allt för att vara i form, är det en mellanprioritering kanske man inte vill missa träning för loppets skull. Jag tycker lätt du ska slå a

hur görs det med återhämtnings drycker? själv brukar jag dricka rapid recovery från fariing, om det va tungt pass. stoppa nedbrytning å snabba kolhydrater och sånt.. hur är det igentligen. Jag menar om jag äter bra och varierat behövs te,x protein? hur gö

se till att äta "direkt" efter målgång och ta ett glas mjölk till. Så får du både i dig kolhydrater (beror på va du äter men jag rekomenderar pasta) och protein.

Jag kör lite proteinpulver + kolhydrater (maltodextrin eller druvsocker) om jag kört ett längre eller hårdare pass. Har ingen speciell gräns sådär utan jag går efter hur det känns. Tar 15-25 g protein plus 40 - 100 gram kolhydrater.