Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelInför Vätternrundan 2009.....
You need to log in to create posts and topics.

Hej allihopa!

Ska cykla vätternrundan för första gångnen 2009...... Har nu lite funderingar:

* Vad bör man tänka på?
* Hur lång tid cyklade ni när ni cyklade vättern första gången?
* Hur tränar man fram tills dess......cykel och löpning???

Tacksam för

Hej Eva,

- Den bästa träningen är att cykla (man blir bra på det man tränar, så vill du bli bra på cykling så cykla, vill du bli bra på löpning så spring), spinning kan du om du vill ta som ett komplement
- VR är väldigt lång jämfört med vad de flesta tr

Jag brukar rekommendera att man tar en titt på följande länk för helt ovärderlig information:

http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/members/blog_read.asp?UserID=967&BlogItem=13074

Var noga med att få hjälp med inställningar av sitthöjd och styrets vinkel och höjd. Som Linus säger så är långpassen viktiga. Detta var två saker som jag definitivt missade, och fick ont av. Någon rekommenderade simning för att stärka nacke och axlar, br

Jag har blygsamma xxx tränings/tävlingsmil i år. Om jag så cyklade vätternrundan nu på fredag, skulle jag ha 10x multipla av alla dessa åkommor ändå! :p

Skillnaden kanske däremot ligger i att många helt otränade VR-entusiaster ställer undan cykeln i 2½ m

Bra ide att hitta några sköna träningskompisar att cykla med, det blir så mycket trevligare då.

Andrew - har du något tips på vart man vänder sig för att få bäst hjälp med att ställa in cykeln?
Ringa någon klubb eller gå till en återförsäljare?

Om man köper cykeln av en bra handlare kan man säkert få bra tips på grundinställning. Sen gäller det att nöta mil och känna efter, samt försöka hitta någon med rutin som kan hjälpa till med tips. Här på forumet finns ju t ex en helt fantastisk kunskap, m

Jag körde på taktiken att cykla så jävla mycket jag kunde innan årets VR (min första VR och första cykelsäsong)
Plöjde ner 220 mil på tre månader, vilket räckte till en bit under 11 timmar!

Så mitt tips är lite tråkigt att cykla, cykla, cykla...

Jag bestämde alldeles för sent och fick lida för det och dessutom tog det 13:15 ca. Många och långa mil är receptet...