Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelInför Vätternrundan 2009.....
You need to log in to create posts and topics.

Hej Eva.

Inför min första VR körde jag inne på trainer ca 250 mil och ute ca 200 mil dvs räknat från 1 januari till VR start och det räckte till mer än väl.

Jag hade inga krämpor eller besvär och på mondagen efter var jag ute på cykeln igen. Nu gick det

När det gäller träningskompisar behöver man inte nödvändigtvis vara medlem i klubben för att hänga med och träna, kolla med tex Fredrikshof som har bra nybörjar träningar. Sen om det känns bra är det bara att gå med och köpa fiiina cykelkläder.

Hofet sat

Du MÅSTE sätta upp ett personligt mål och sen träna utefter de. Men cykla minst 100 mil. Sen tycker jag att du ska cykla ett motionslopp innan på minst 10 mil också.

Eva: Kollade var du bor och kan konstatera att du bor närmare Hofvets startpunkt för Mälarörundorna på torsdagarna än 99,99% här på FunBeat. 18:15 varje torsdag apr-okt träffas vi vid Brostugans café på Kärsön och kör sedan ut på Färingsö. Längden brukar

Eva, håller med Raymond. Prova på att cykla med en klubb, blir betydligt roligare och milen känns inte alls lika långa som när du cyklar själv.

Inför Vättern 2006 hade jag någonstans mellan 150-200 mil i benen + en hel del spinningtimmar (det du David...

"* Vad bör man tänka på?
* Hur lång tid cyklade ni när ni cyklade vättern första gången?
* Hur tränar man fram tills dess......cykel och löpning???"

Jag körde min första VR i år och jag var inte alls så förberedd som du är. Dvs, jag kom på att anmäla mig

poängen är väl hur man vill klara av Vättern...inte att man klarar av den...

Bra synpunkt Magnus 🙂

Eva, vad har du för mål med VR, är det t.ex. att lyckas komma i mål, att komma i mål utan att ha babianröv i en vecka efteråt eller att komma i mål under en viss tid?

Sylvia: Nu måste jag petimätra och protestera - om du hade en snitthastighet på 27 km/h så tog det 11:06 ungefär... Räknar du snitthastigheten bara då du inte cyklade?

14:20 skulle ge en snitthastighet på 20,9 km/h ungefär.

Jag tänkte samma sak, men hoppade över att kommentara det för jag orkade inte räkna ut den egentliga medelhastigheten 🙂
Cykeldatorer använder oftast bara rulltid för att räkna ut medelhastighet så det är nog så.