Quote from Guest on 21 June 2014, 17:21Hej hopp...
Har dragit på mig en inflammation i höger hälsena som vägrar släppa. Uppstod av att jag först spelade fotboll med nya skor på dåligt underlag. Läkte inte ut det helt utan tog sen en runda på 13km asfalt. Sen dess (1mån ca) har det varit illa.
Hej hopp...
Har dragit på mig en inflammation i höger hälsena som vägrar släppa. Uppstod av att jag först spelade fotboll med nya skor på dåligt underlag. Läkte inte ut det helt utan tog sen en runda på 13km asfalt. Sen dess (1mån ca) har det varit illa.
Quote from Funbeat user on 21 June 2014, 17:31http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20hässleholm/dokument/halsena_061127.pdf
Sök här här under gruppen skador och besvär - många har ju problem
med hälsenor.
http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20hässleholm/dokument/halsena_061127.pdf
Sök här här under gruppen skador och besvär - många har ju problem
med hälsenor.
Quote from Funbeat user on 21 June 2014, 19:32Sök hjälp! Idrottsintresserad sjukgymnast exvis. Viktigt att få koll på vilken portion av senan som är påverkad, samt om smärtan är refererad eller lokal. Också viktigt att rehabträna så att ev sidoskillnader i exvis styrka och rörlighet minskas.
Var räd
Sök hjälp! Idrottsintresserad sjukgymnast exvis. Viktigt att få koll på vilken portion av senan som är påverkad, samt om smärtan är refererad eller lokal. Också viktigt att rehabträna så att ev sidoskillnader i exvis styrka och rörlighet minskas.
Var räd
Quote from Funbeat user on 21 June 2014, 19:47Råkade ut för nåt liknande och provade det mesta inkl stötvågsbehandling med ganska liten förbättring. Fick sedan ett tips om att det kunde bero på hälkappan i skorna. Använde en kombination av varmluftspistol och kulhammare för mjuka upp och böja ut hälk
Råkade ut för nåt liknande och provade det mesta inkl stötvågsbehandling med ganska liten förbättring. Fick sedan ett tips om att det kunde bero på hälkappan i skorna. Använde en kombination av varmluftspistol och kulhammare för mjuka upp och böja ut hälk
Quote from Funbeat user on 21 June 2014, 20:19Tack för svaren!
För mig handlar det inte om att jag använder fel skor när jag springer osv...Det är en engångsföreteelse som satte igång allt. Har aldrig haft problem tidigare.
Dåligt konstgräs i kombination med nya fotbollsskor som inte sjönk ner i "gr
Tack för svaren!
För mig handlar det inte om att jag använder fel skor när jag springer osv...Det är en engångsföreteelse som satte igång allt. Har aldrig haft problem tidigare.
Dåligt konstgräs i kombination med nya fotbollsskor som inte sjönk ner i "gr
Quote from Funbeat user on 23 June 2014, 11:26Jag gick onödigt länge med min hälsena, men det som känts bra för mig är Shock wave therapy. Hälsenan känns som ny efteråt. Det och tåhävningar är sjukgymnastens recept för mina problem.
Jag gick onödigt länge med min hälsena, men det som känts bra för mig är Shock wave therapy. Hälsenan känns som ny efteråt. Det och tåhävningar är sjukgymnastens recept för mina problem.
Quote from Funbeat user on 23 June 2014, 16:05Excentriska tåhävningar brukar fungera bra när hälsenan börjar krångla. Använde mej av det senast i maj och efter ett par dagar blev det bättre. Men det bästa är att fortsätt med övningar ett tag efter att man tror att man är frisk!
Excentriska tåhävningar brukar fungera bra när hälsenan börjar krångla. Använde mej av det senast i maj och efter ett par dagar blev det bättre. Men det bästa är att fortsätt med övningar ett tag efter att man tror att man är frisk!
Quote from Funbeat user on 23 June 2014, 19:59Precis. Länken som Kerstin skickade är utmärkt och har hjälpt mig många gånger. Jag kör den även i förebyggande syfte.
Precis. Länken som Kerstin skickade är utmärkt och har hjälpt mig många gånger. Jag kör den även i förebyggande syfte.
Quote from Funbeat user on 25 June 2014, 13:12excentriska tåhävningar och ingenting för att dämpa inflammationen. Det är ökad inflammation som läker senan.
Lycka till
excentriska tåhävningar och ingenting för att dämpa inflammationen. Det är ökad inflammation som läker senan.
Lycka till