Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInflammation i nackmusklerna
You need to log in to create posts and topics.

12

Vet inte riktigt var jag ska lägga min fråga men testar här.

Jag var uppe och flög luftballong över Stockholm i söndags och vår ballong var en av de som fick "nödlanda".

Efteråt fick jag huvudvärk som ännu inte släppt så idag uppsökte jag läkare som eft

Jag skulle ta det lugnt. Ett pass hit eller dit gör inte så mycket. Det är frekvensen över en längre tid som är viktig för prestationen. Viktigare är det då att inte göra nacken värre.

All sådan sjukdom är det aktiv vila som gäller. det innebär att man tränar men kanske med en anna sport som inte aktiverar just den specifika muskeln. Dock sitter ditt så dåligt att nackmuskluaturern kommer att vara aktiv i stort sett i vilken sport du ut

Farligt är det inte om diagnosen är rätt. Behandlingen du får är standard, inget konstigt med den. Aktivitet är viktigt, men blir det värre bör du rimligen aktivera dig på annat sätt ett tag. INAKTIVITET är det sista man kan rekommendera, det har bara mot

Lite så jag också tänkt, jag kanske skulle satsa på raska promenader istället och korta riktiktg långsamma joggingrundor.

tack för råd och tips!

Jag har haft väldiga problem i nacken, alldeles spännd och axlarna uppe vid öronen. Min massör rekomenderade promenader, för att mjuka upp nacken. ...och stretching, men försiktigt.

Låter iofs som du kan fått en lätt Hjärnskaknig om du både har ont i Huvudet och mår illa. Då är träning kanske inte det första att rekomendera. Nu var det iofs några dagar sedan...

Annars håller jag med om att lätt träning inte skulle skada.
Som någon

Det har vare sig blivit lätt eller tung träning. I tisdags gick jag hem och sov en stund, tänkte precis ta mig ut och gå en sväng när himlen öppnade sig och regnet bara öste ner, då tappade jag sugen. Igår gick jag 2*15 min på lunchen i makligt tempo och

Kan det blivit någon typ av whiplash? Har du anmält skadan till försäkringsbolaget? Det kan vara bra att göra det om du i framtiden när du blir äldre skulle märka av skadan. Om ingen anmälan görs när skadan sker kan det bli tufft att få ut något av det se

Blev påkörd bakifrån i en bil med dragkrok, och hade ganska ont efter detta under flera år.
Det bästa jag kunde göra för att bli av med smärtan var smal rodd, så att man sträckte ut ordentligt
och fick bra blodcirkulation i området. OBS! LÄTT VIKT!!!

Hål

12