Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInfluensa-vaccination?
You need to log in to create posts and topics.

12

Har nu för första gången i vuxen ålder drabbats av influensan. Det har varit en helvetes-vecka men börjar känna krafterna återkomma nu. Måste erkänna att jag glömt bort att man kunde va så sjuk. Brukar som mest åka på nån lagom förkylning och som mest ha

Nej, jag vaccinerar mig aldrig. Mest för att jag så sällan åker på något som sänker mig på det viset. Inte ens när älsklingen fick influensan och var så sjuk att vi fick åka till akuten drabbades jag av något, inte ens lite snuva. Jag tror inte jag är imm

Jag har inte varit sjuk i infuensa sedan 1991. Då var jag helt utslagen i en vecka, mitt under en tentaläsningsperiod, med nära 40 graders feber, ont i alla muskler och en förlamande huvudvärk. Därefter tog det ytterligare två veckor innan jag kände mig n

För 7-8 år sedan fick jag influensa som snabbt övergick i dubbelsidig lunginflammation och bakterier i blodet. Fem veckors sjukskrivning varav 10 dagar på intensiven. Sedan dess vaccinerar jag mig...

Jag är vaccinerad. 🙂

Influensa FÅR man i regel sällan, men det hjälper inte att bli bombarderad av andra sjukdomar (läs förkylningar).

Jag har haft influensa EN gång i vuxen ålder och det vill jag aldrig mer vara med om. En arbetskamrat (finns för övr

Nej, jag låter inte vaccinera mig.

Dels har jag inte haft influensa sedan i tonåren och dels är jag fullt frisk i övrigt och klarar därmed en influensa utan större problem (i normalfallet givetvis).

Humor: jag har sen förra tråden åkt på influensan precis före jul så min statistik är nu uppdaterad till 2 influensor per 43 år. Det va lite rufft medan det pågick, världen klarade sig utan mig och jag tränade veckan efter igen (and onwards) så jag kommer

Rättelse: Nej, man får inte influensa av influensavaccinet. Är man däremot redan smittad hinner det inte skydda (det tar ett par veckor innan vaccinet har full effekt). Vaccinet skyddar inte helt mot insjuknande, men man blir inte lika dålig.

Okidoki whatever. Vederbörande blev stungen på arbetet av insläpade vaccinerare. Därefter blev kollegan sjuk o uppsökte först vaccinerarna som hänvisade till allmänna sjukvården. Läkare där menade att det sannolikt var så att kollegan inte skulle blivit s

Sylvia
tack för den länken, hade missat den. Verkar som det goda rådet är att inte vaccinera sig och så ska jag troligtvis ändå klara mig nästa år.

Skumma är att sista 3-4 åren när kosten och träningen ändrats till det bättre så upplever jag att jag har

12