Quote from Guest on 2 May 2012, 08:09Skaffade inlägg för drygt en månad sedan och har trots ytterligare slipning drabbats av återkommande blåsor. De sitter alltid i hålfoten (vilket inte är så konstigt eftersom inläggen har en upphöjning där), och trots Compeed och ordentliga strumpor så kan
Skaffade inlägg för drygt en månad sedan och har trots ytterligare slipning drabbats av återkommande blåsor. De sitter alltid i hålfoten (vilket inte är så konstigt eftersom inläggen har en upphöjning där), och trots Compeed och ordentliga strumpor så kan
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 08:19Du verkar helt klart ha för höga inlägg i hålfoten. Du behöver justera dem, eller köpa andra. Kanske att du inte ens ska ha pronationsstöd på skorna om du får skav vid hålfoten?
Du verkar helt klart ha för höga inlägg i hålfoten. Du behöver justera dem, eller köpa andra. Kanske att du inte ens ska ha pronationsstöd på skorna om du får skav vid hålfoten?
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 08:40Har du provat att smörja in foten med vaselin? Det brukar åtminstone fördubbla sträckan man kan löpa utan problem.
Har du provat att smörja in foten med vaselin? Det brukar åtminstone fördubbla sträckan man kan löpa utan problem.
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 11:10Har inte testat Vaselin, om det funkar så borde jag iaf kunna ta mig igenom Gbg-varvet. Känns lite hopplöst annars...och så blir det tillbaka till Löplabbet med inläggen för ytterligare justering då. Tack!
Har inte testat Vaselin, om det funkar så borde jag iaf kunna ta mig igenom Gbg-varvet. Känns lite hopplöst annars...och så blir det tillbaka till Löplabbet med inläggen för ytterligare justering då. Tack!
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 14:05Vad händer om du springer utan inlägg?
Vad händer om du springer utan inlägg?
Quote from Ulrika Ekelund on 2 May 2012, 14:26Reklamera inläggen. Jag tror att de som har gjutit inläggen inte är tillräckligt skickliga. Jag har själv råkat ut för samma sak, men springer numera obehindrat med inlägg från en annan firma.
Reklamera inläggen. Jag tror att de som har gjutit inläggen inte är tillräckligt skickliga. Jag har själv råkat ut för samma sak, men springer numera obehindrat med inlägg från en annan firma.
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 15:27Klart du inte ska få blåsor! Gå tillbaka!
Klart du inte ska få blåsor! Gå tillbaka!
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 15:30Viktoria:
Jag har haft precis samma problem med mina gamla löparskor med inlägg från Löplabbet. Det hela slutade med att jag till slut i ren och skär ilska slängde pjucksen och slutade springa.Nu har jag ett par walking-Reebook utan inlägg som jag ibl
Viktoria:
Jag har haft precis samma problem med mina gamla löparskor med inlägg från Löplabbet. Det hela slutade med att jag till slut i ren och skär ilska slängde pjucksen och slutade springa.
Nu har jag ett par walking-Reebook utan inlägg som jag ibl
Quote from Funbeat user on 2 May 2012, 19:32Jag fick också blåsor i hålfoten av mina inlägg i kombination med mina Asics. Övriga skor, inkl andra löpar- och träningskor, funkar utmärkt med inläggen. Min teori är att inläggen tillsammans med vissa skor blir för höga i hålfoten. Om det är skor som ma
Jag fick också blåsor i hålfoten av mina inlägg i kombination med mina Asics. Övriga skor, inkl andra löpar- och träningskor, funkar utmärkt med inläggen. Min teori är att inläggen tillsammans med vissa skor blir för höga i hålfoten. Om det är skor som ma
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 19:18Ja jag har väl en liten erfarenhet av inlägg och blåsor eftersom en av mina patienter skaffade dessa å fick blåsor. Men i detta fallet så visade det sig att han INTE hade gått in inläggen som vanliga skor under typ en eller två veckas tid utan körde på do
Ja jag har väl en liten erfarenhet av inlägg och blåsor eftersom en av mina patienter skaffade dessa å fick blåsor. Men i detta fallet så visade det sig att han INTE hade gått in inläggen som vanliga skor under typ en eller två veckas tid utan körde på do