Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelInomhus
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag är ny (2 år) MTBare och trivs att vara ute i skogen och cykla. Under vintern så blir det tyvärr inte så mycket eftersom det blir mörkt så tidigt. Har kört några gånger med pannlampa och det är skitkul (om ni inte provat, gör det!!!), men på grun

Jag kan varmt rekommendera cyklingen inomhus på SATS!
/Petra

Det finns gott om olika varianter av intervallträning som man kan köra.
Annars så brukar jag titta på någon film där jag anpassar kadens till aktiviteten på filmen. Man får använda lite fantasi för at få lite variation.

Stefan
tittar du på filn när du cyklar???

Intervaller är det som gäller, tex 5x5 dvs 5 minuter fullt ös sen cykal ner pulsen och sen på igen. Upprepas då 5 gånger. Sen kan du lägga till och köra några intervaller till. Men den här träningen sliter så kör den max 3 ggr/vecka. Garanterat resultat

Petra < Att titta på film fungerar finfint för mig. Man (i alla fall jag) "glömmer" hur tråkigt det är att sitta inomhus o trampa.

HAr du tvn lite snett nedanför dig då?

Petra, SATS finns tyvärr inte hemma hos mig:-).

När jag cyklar placerar jag den framför TVn och sätter på ngn film. Det där med tempo som följer filmen är ju ingen dum idé. Får bara inte titta på ngn seg kärleksfilm...

Jag har tänkt att köra en gång i v

Dum frågan kanske, men får du inte väldigt ont i nacken om du sitter i sån där cykelställning som TDFkillarna gör och ska titta upp på en tv???

vanligen brukar iaf jag titta på vägen även när jag sitter i bocken... Känns tryggast så!

nacken vänjer sig!