Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 22:44Okej, då är jag med!
Okej, då är jag med!
Quote from Fredrik Olsson on 5 January 2009, 22:47Jag sitter på "vanlig" motionscykel så några problem med nacken får jag inte.
Jag har heller inga speciella mål, mer än hålla igång lite under vintern, så hur jag trampar lite på måfå med "distansträning" och intervaller.
TV´n har jag lite snett framför
Jag sitter på "vanlig" motionscykel så några problem med nacken får jag inte.
Jag har heller inga speciella mål, mer än hålla igång lite under vintern, så hur jag trampar lite på måfå med "distansträning" och intervaller.
TV´n har jag lite snett framför
Quote from Peter Eriksson on 5 January 2009, 22:49Tacx har ett antal intervallprogram för trainers. Skriv ut och testa !
http://www.tacx.com/beleef+tacx.php?language=EN&lvlMain=18&lvlSub=46&lvlSubSub=75&ttop=Cycletrainers
Tacx har ett antal intervallprogram för trainers. Skriv ut och testa !
http://www.tacx.com/beleef+tacx.php?language=EN&lvlMain=18&lvlSub=46&lvlSubSub=75&ttop=Cycletrainers
Quote from Funbeat user on 5 January 2009, 22:52Åh, tack för den länken Lars.
Åh, tack för den länken Lars.
Quote from Funbeat user on 6 January 2009, 13:08Fredrik, det är klart att du kan köra kortare intervaller också. Sen blir man sjuk av baciller inte av intervaller.. Jag tror att det felet du gör är att du inte vilar tillräckligt, intervaller sliter verkligen på kroppen. Det är därför det är så effektiv
Fredrik, det är klart att du kan köra kortare intervaller också. Sen blir man sjuk av baciller inte av intervaller.. Jag tror att det felet du gör är att du inte vilar tillräckligt, intervaller sliter verkligen på kroppen. Det är därför det är så effektiv
Quote from Funbeat user on 6 January 2009, 14:21Lars: Bra länk men tyvärr har jag ingen trainer utan sitter på en gammal hederlig träningscykel med magnetmotstånd. Kan någon (Lars?) förklara hur man läser av tabellen för gear, vad är lätt, mellan, tungt? Eftersom jag bara har 8 olika motstånd och inga
Lars: Bra länk men tyvärr har jag ingen trainer utan sitter på en gammal hederlig träningscykel med magnetmotstånd. Kan någon (Lars?) förklara hur man läser av tabellen för gear, vad är lätt, mellan, tungt? Eftersom jag bara har 8 olika motstånd och inga
Quote from Peter Eriksson on 6 January 2009, 14:41Hej !
De har ändrat lite i programmen sen jag skrev ut och plastade in men slope måste betyda motstånd och skalan verkar vara 5-gradig.
Small betyder liten krans därfram vilket innebär "lätt motstånd". Därmed kan vi utgå från att slopesiffra ett och sma
Hej !
De har ändrat lite i programmen sen jag skrev ut och plastade in men slope måste betyda motstånd och skalan verkar vara 5-gradig.
Small betyder liten krans därfram vilket innebär "lätt motstånd". Därmed kan vi utgå från att slopesiffra ett och sma
Quote from Funbeat user on 6 January 2009, 19:04OK liten klinga fram = lätt motstånd.
Antar jag rätt med att siffran som står med x14 osv menas klingan bak = ju högre nummer ju lättare motstånd?
OK liten klinga fram = lätt motstånd.
Antar jag rätt med att siffran som står med x14 osv menas klingan bak = ju högre nummer ju lättare motstånd?
Quote from Peter Eriksson on 6 January 2009, 19:25Stämmer med min gissning !
Stämmer med min gissning !
Quote from Funbeat user on 6 January 2009, 23:19är väl så att antal tänder fram dividerat med antal tänder bak = utväxlingen och ju högre siffra du får här desto tyngre skare gå
är väl så att antal tänder fram dividerat med antal tänder bak = utväxlingen och ju högre siffra du får här desto tyngre skare gå