Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInov-8
You need to log in to create posts and topics.

Är påväg att beställa Inov-8 f-lite 195.
Är det nån som har koll på storlekarna jämfört med tex Nike, Saucony.

Använder normalt US9.5/UK8.5 är inov större eller mindre, några erfarenheter?

Jag köpte nyligen x-thalon 190 och de känns exakt samma storlek som mina saucony kinvara. båda stl UK 9. Samma stl i mina adidas upplever jag som något trängre.

Jag vet inte. Men bor du i Stockholm så har Löplabbets Racebutik i stan INOV8 X-Talon 190 som bör ha samma storlek. Ska själv in och testa dem nästa vecka. Så har du inte fått svar tills dess så kan jag höra av mig hur storlekarna är. Kör själv med Saucon

http://www.inov-8.com/Fit-and-Function.asp?L=27
Storlekstabell som funkar.

Jag hämtade mitt paket från Startfitness idag. Beställde ett par asics ds trainer i känd storlek som jag vet passar (uk8=eur 42,5). Sitter perfekt!
Beställde även ett par x-talon2

Jag har själv X-talon 212 och dom är dels ganska smala, dels är det väldigt lite utrymme på höjden så trots att dom är lagom på längden kunde jag inte använda dom förrän jag tog ut innansulan.
Har ingen aning om det är samma på f-lite dock...

Jag har ett par f-lite 195, som du tänker beställa: det är en fantastiskt lätt och skön sko, som fungerar utmärkt på blandat underlag, och även kanon på asfalt. Men den förutsätter nog ett ganska väl utvecklat framfots- eller mellanfotssteg. Jag tror den

Jag har ett par Roclite 285, och upplever också att dom är väldigt smala. Kan nog var värt att gå upp en halv storlek, eller allra bäst såklart testa innan.

Jim: Löpsteg finns så det är inga probs 🙂
Vet du om dom finns att prova i nån butik i närheten av Lund/Malmö?

Tomas: Ingen aning om de finns i butik härnere i söder; jag chansade själv och köpte mina från Wiggle i UK. Jag hade tur och de passade bra.

Om du som jag gillar tunna skor kan jag varmt rekommendera f-lite 195, om du inte har väldigt breda fötter. Det