Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Nå´n som har erfarenhet av de här skorna, fördelar och nackdelar med de olika modellerna, vilken är bäst?
Ser på papperet likvärdiga ut men X-talonen är betydligt billigare...

Jag är helnöjd med mina 212:or. Har dock inte prövat de andra.

Man bör nog prova dom. 212-orna är tex ganska smala både på bredden o höjden! Icebuggarna känner jag inte till

Ofta är orienteringsliknande terrängskor väldigt smala både på bredden och höjden. Det ÄR meningen att sulan skall vara mindre än din fot så du kan placera fötterna mellan stenar osv utan att någon utstickande del av sulan ska riskera att "hugga" tag.

Det är sant att orienteringsskor ska vara slimmade, men X-talon 212 är dessutom (en av) Inov-8:s smalaste sko. De har andra modeller som är betydligt bredare.

Jag hakar på med en fråga i samma genre: Vilka skor funkar att springa med i stan på vintern? Alltså hårt underlag, men sörjit, isigt, halt... Då känns Inov-8 för odämpade

På vintern kör jag med vanliga Icebug-skor dvs med metalldubb. Enda sättet att få grepp på isen.

Jag hade en av varje på mina fötter när jag skulle bestämma mej, Kände ingen stor skillnad ( om ens någon), Tog Icbugen mest för att "alla" andra hade Inov8. Men det är i skogen man ska använda dom, ingen dämpning alls.

Ok, Celeritas en ren OL-sko alltså och X-talon lite mer OL/"Singletrack" på mtb-språk ..är det rätt sammanfattat hittills, att 212:an är lite mer allroundtrail än isbuggarna?

Tyckte att talon var väldigt smal i lästen men tror att årets upplaga är lite bredare.
Valet föll på icebug spirit olx. Inköptes för halva priset på letro (fjolårets modell med reservation för dubblossning, därav halva priset. Efter ett års användade sitt

12