Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonInspiration och mental styrka?
You need to log in to create posts and topics.

Apropå inspiration som Jose Gomez nämnde i blåbärstråden.

Jag upplever oftast med en hög träningsmängd att det inte är kroppen som är det stora problemet utan knoppen då det ibland är svårt att motivera sig när man som mest snittar 5 timmars träning per

Jag lyssnar ofta på talböcker eller radio P1 (ibland nedladdade intressanta program). På så sätt blir långpassen något som man ofta ser fram emot för att få höra mer av en spännande bok eller intressant faktaprogram, fokus blir alltså inte enbart på det f

Håller med Anders om att man (jag) behöver något att lyssna på, musik eller talböcker eller något. Alternativt att bryta de ensamma långpassen med att hänga på ett kompisgäng. Långa cykelpassen blir så mkt roligare då.
Tycker generellt man tappar motivat

Det är inte så många här, om ens någon som snittar 5 timmar träning om dagen under en vecka.
Frågan är ifall några har fått ihop det på något träningsläger i soliga södern.

Annars beror det mest på målsättningen, om huvudet hänger med.

När jag springer nu som mest 2mil så kör jag med musik och det hjälper.
När våren kommer och jag börjar cykla o köra lite längre pass på upp till 5tim så har jag inte musik på eftersom det blir lite väl farligt när jag inte hör trafik runt omkring o det g

Bra tips där med talböcker under långpass.

Manne, hur håller du dig skadefritt med ”5 timmars träning per dag under en period”?
Kollar man din profil så kör du extremt mycket. Du verkar inte ha problem med motivation, du...

Jarek:

Jag satte igång på allvar den 14 augusti förra året med min triathlonsatsning och jag visste att på ett långsiktigt plan så behövde jag lägga ner mycket tid för att bli bra.
Jag kollade in filmerna på Youtube minutiöst och läst på nätet om allskön

1800 minuter alltså. Vilka veckor har du fått ihop det?

Någon som vet hur man får tag på Manne?
Han verkar inte längre vara meddlem 🙁