Quote from Guest on 3 April 2012, 09:07I morse läste jag artikeln i NY Times om Kathy Martin som startade att springa i 30-årsåldern och som vid 60 års ålder krossar åldersrekorden. Det berättas också om en 72-årig sprintkvinna som började springa vid 54 års ålder och nu gör 31.88 på 200 meter
I morse läste jag artikeln i NY Times om Kathy Martin som startade att springa i 30-årsåldern och som vid 60 års ålder krossar åldersrekorden. Det berättas också om en 72-årig sprintkvinna som började springa vid 54 års ålder och nu gör 31.88 på 200 meter
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 09:17Men dom tävlar ju!
Men dom tävlar ju!
Quote from Jonny Persson on 3 April 2012, 09:30Ja dom gör ju det!
Ja dom gör ju det!
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 09:50Kul Mackan! Det finns många triathlontanter också. Typ "Jippie, nästa år fyller jag 75 och då får jag tävla med de där gamla tanterna som inte är så snabba!"
(t+)
Kul Mackan! Det finns många triathlontanter också. Typ "Jippie, nästa år fyller jag 75 och då får jag tävla med de där gamla tanterna som inte är så snabba!"
(t+)
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 09:52Det finns ju en och annan inspirationskälla hemma i Sverige. Lika bra att jag skriver "Evy Palm", så är det gjort.
Men annars finns det i dagsläget ett gäng aktiva kvinnliga veteranfriidrottare som kämpar på riktigt bra.
Vad sägs om 1000m sub-4 för en
Det finns ju en och annan inspirationskälla hemma i Sverige. Lika bra att jag skriver "Evy Palm", så är det gjort.
Men annars finns det i dagsläget ett gäng aktiva kvinnliga veteranfriidrottare som kämpar på riktigt bra.
Vad sägs om 1000m sub-4 för en
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 09:58Jag brukar titta på Evy i Efter 10 med Malou på fyran på jobbet. Hon är bäst!
(Jo jag får faktiskt betalt för att se på tv.)
Jag brukar titta på Evy i Efter 10 med Malou på fyran på jobbet. Hon är bäst!
(Jo jag får faktiskt betalt för att se på tv.)
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 11:07Harriet Anderson är också inspirerande- vet inte hur många Iron Man hon gjort nu... 20?
http://www.youtube.com/watch?v=BCGLTyTW65k
Harriet Anderson är också inspirerande- vet inte hur många Iron Man hon gjort nu... 20?
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 11:45Ja, då vet jag vad jag har att sikta på. Helt otroligt 🙂
Ja, då vet jag vad jag har att sikta på. Helt otroligt 🙂
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 12:15Ja, Harriet är verkligen fantastisk.
Läste den här artikeln för ett tag sedan om hur hon avslutade ett Ironman med brutet nyckelben. Då var hon 74!
http://ironman.com/profiles/matthew-dale-profiles-the-womens-70-74-world-champion#axzz1qyEXBYO5
Ja, Harriet är verkligen fantastisk.
Läste den här artikeln för ett tag sedan om hur hon avslutade ett Ironman med brutet nyckelben. Då var hon 74!
http://ironman.com/profiles/matthew-dale-profiles-the-womens-70-74-world-champion#axzz1qyEXBYO5
Quote from Funbeat user on 3 April 2012, 12:34Jag tycker det känns skönt att det inte är kört än. Många idrotter kräver ju att man ska börja som sjuåring för att kunna fortsätta i en lämplig grupp sen (gymnastik, simning, fotboll...), men löpning är det aldrig för sent att börja med 🙂
Jag tycker det känns skönt att det inte är kört än. Många idrotter kräver ju att man ska börja som sjuåring för att kunna fortsätta i en lämplig grupp sen (gymnastik, simning, fotboll...), men löpning är det aldrig för sent att börja med 🙂