Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningInspirerande kvinnor
You need to log in to create posts and topics.

I morse läste jag artikeln i NY Times om Kathy Martin som startade att springa i 30-årsåldern och som vid 60 års ålder krossar åldersrekorden. Det berättas också om en 72-årig sprintkvinna som började springa vid 54 års ålder och nu gör 31.88 på 200 meter

Men dom tävlar ju!

Ja dom gör ju det!

Kul Mackan! Det finns många triathlontanter också. Typ "Jippie, nästa år fyller jag 75 och då får jag tävla med de där gamla tanterna som inte är så snabba!"

(t+)

Det finns ju en och annan inspirationskälla hemma i Sverige. Lika bra att jag skriver "Evy Palm", så är det gjort.

Men annars finns det i dagsläget ett gäng aktiva kvinnliga veteranfriidrottare som kämpar på riktigt bra.

Vad sägs om 1000m sub-4 för en

Jag brukar titta på Evy i Efter 10 med Malou på fyran på jobbet. Hon är bäst!

(Jo jag får faktiskt betalt för att se på tv.)

Harriet Anderson är också inspirerande- vet inte hur många Iron Man hon gjort nu... 20?

Ja, då vet jag vad jag har att sikta på. Helt otroligt 🙂

Ja, Harriet är verkligen fantastisk.

Läste den här artikeln för ett tag sedan om hur hon avslutade ett Ironman med brutet nyckelben. Då var hon 74!

http://ironman.com/profiles/matthew-dale-profiles-the-womens-70-74-world-champion#axzz1qyEXBYO5

Jag tycker det känns skönt att det inte är kört än. Många idrotter kräver ju att man ska börja som sjuåring för att kunna fortsätta i en lämplig grupp sen (gymnastik, simning, fotboll...), men löpning är det aldrig för sent att börja med 🙂