Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelInstegscykel Mountainbike
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag skall kika på Rose-cykeln igen. De verkar skriva fint om denna på många ställen. (tack för storleksinformationen med!)

Du har inte funderat på begagnat. Jag köpte min första MTB förra hösten för 9000. En Nishiki SRI Team. Fördelen är att du kan få en mycket bättre cykel för samma pris. Men det kräver att man letar lite. Men det är inte heller roligt att upptäcka att cykel

Jag får slå ett slag för Cube också som jag tycker gör väldigt trevliga cyklar. Jag köpte en LTD Comp förra hösten som jag trivs väldigt bra med. Jag tror att bl.a. TCM har Cube i Sverige, min handlades från Tyskland och fun-corner.de.

Pedalogerna har också Cube och på andra sidan sundet så har Bikebuster Cube.

Hur mycket skiljer igentligen Cube och Focus, känns lite som Puma & Addidas, fast det är ju inte från samma stad dock.

Focus startades ju av en gammal cykelkross värdsmästare i början på 90-talet.
Har inte Cube någon liknande bakgrund?

Dom har i alla fa

Focus är överlag lite dyrare än Cube, Cube har ofta nämnts i "fultysk"-sammanhang medan Focus varit ett lite "finare" märke. Skillnaderna har dock suddats ut lite grand på sistone. Cube börjar gå upp lite mer i pris och kan inte riktigt tävla i prisvärdhe

Jag fortsätter att förkovra mig i denna djungel och tackar å det ödmjukaste för alla tips. Alla nya tisp skall undersökas! Jag måste gräva lite i det här Cube-spåret som verkar intressant!

Status nu är att
http://www.wiggle.co.uk/focus-black-forest-40-x

12