Quote from Rasmus Olsson on 12 September 2012, 15:19Inte om man vill bli DFL.
Inte om man vill bli DFL.
Quote from Elias Engqvist on 12 September 2012, 15:20Det är det man inte ska vilja!
Det är det man inte ska vilja!
Quote from Rasmus Olsson on 12 September 2012, 15:24Beror på tävling. I vissa är det lika ärofyllt som att vinna.
Beror på tävling. I vissa är det lika ärofyllt som att vinna.
Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 15:43Ja, i "Svälta svin"
Ja, i "Svälta svin"
Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 20:17Har samma funderingar som trådskaparen och har fått olika svar på ifall det är någon större skillnad mellan racer o CX. Efter att ha provat en grannes racer med hans racerskor så upplevdes känslan som rätt stor. Kan det varit hans skor som satt betydligt
Har samma funderingar som trådskaparen och har fått olika svar på ifall det är någon större skillnad mellan racer o CX. Efter att ha provat en grannes racer med hans racerskor så upplevdes känslan som rätt stor. Kan det varit hans skor som satt betydligt
Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 20:33Kanske "Känslan" ökade därför att grannen har ett nummer mindre skor än du? 🙂
Största fartskillnaden ligger säkert i vilka hjul och däck respektive cyklar är utrustade med, snarare än ramar/komponenter etc..Edit: Sen känns ju en snorlätt racer alltid
Kanske "Känslan" ökade därför att grannen har ett nummer mindre skor än du? 🙂
Största fartskillnaden ligger säkert i vilka hjul och däck respektive cyklar är utrustade med, snarare än ramar/komponenter etc..
Edit: Sen känns ju en snorlätt racer alltid
Quote from Funbeat user on 12 September 2012, 20:37och sittställningen spelar stor roll.
och sittställningen spelar stor roll.
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 07:52Min tanke var också att pedalerna kan ha stor betydelse, men känner att när ska man dra gränsen att göra om cx till racer och istället byta cykel? Känner att jag varit nöjd med cx men endast använt den som en racer.
Min tanke var också att pedalerna kan ha stor betydelse, men känner att när ska man dra gränsen att göra om cx till racer och istället byta cykel? Känner att jag varit nöjd med cx men endast använt den som en racer.
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 08:08Bara en cykel är alltid för lite! Lika bra att komplettera med en finhjulad racer nu till fina höstpriser! Det är ju det du innerst inne vill, eller hur!? 🙂
Bara en cykel är alltid för lite! Lika bra att komplettera med en finhjulad racer nu till fina höstpriser! Det är ju det du innerst inne vill, eller hur!? 🙂
Quote from Funbeat user on 13 September 2012, 10:50Som Davis skrev ovan, den största skillnaden kan vara att du på en CX generellt har en högre sittställning eftersom ramen oftast är kortare och med högre styrrör och/eller fler distanser samt oftast ett kompaktstyre med grund bock.
Se till att du har en
Som Davis skrev ovan, den största skillnaden kan vara att du på en CX generellt har en högre sittställning eftersom ramen oftast är kortare och med högre styrrör och/eller fler distanser samt oftast ett kompaktstyre med grund bock.
Se till att du har en