Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Någon som känner igen sig och kan hjälpa till med lite tips och råd?
Jag har haft grava hamstringsbekymmer i över 2 månader nu. Jag har varit hos tre sjukgymnaster och naprapater där jag har fått träningsprogram men inget hjälper. Själva musklerna känns b

Jag tycker det låter som ichias?

jo men vi är nog några till med liknande besvär! tyvärr har jag har ännu inte hört någon som hittat en bra lösning. 🙁 på mig kommer det från sittbenen och går nedåt baklåren, och jag känner inte igen "klump-i-låret"-känslan. däremot att det växlar mella

men, som sagt, vet ej vad man ska göra åt det hela. jag har alltid trott på varierad träning för att undvika skador (typ, stoppa in styrkepass och cykling varje vecka och inte bara löpa), men nu vet jag varken ut eller in. fast jag har det förstås inte så

Jag har inte ichias, men jag kanske höll på att få det för ungefär ett år sedan. Vad jag däremot hade var en trötthet i svanken (och ibland en mkt svag smärta) och en vag känsla av närvaro i höger gump, mycket diffusa symptom altså.

Däremot så kämpade ja

corepassen tror jag är skitbra med, vi tjejer är ju ofta klena i bålen och det kan nog ställa till det på många sätt. kanske är det det jag borde börja med också.

Prova! Du har inget att förlora på att prova, sä länge du är ödmjuk och inte gör ngt som gör ont förståss. Viktigt är ju naturligtvis att man ska köra 2-3 ggr i veckan under en uppbyggnadsfas. Just nu kör jag knappt ens tre ggr per månad. *rodnar av skam*

har ju testat något enstaka pass, någon gång.. det svåra är ju att få in de där halvtimmarna någonstans i ett redan späckat schema. men vill man bli kry så MÅSTE det gå att lösa!

Friskis har förvisso en CD också, fast jag tror att det är viktigt att gå dit också. Plötsligt så berättar ju ledaren mer noga hur en övning ska göras och så får man rätta till den. Jag har hållit på med coren i 11 månader nu och det händer fortfarande at

Om det hoppar runt och byter ben och är olika olika dagar, inte går att påverka och inte följer nån logik...

Den logik man försöker följa är den som utgår från att man använt vissa muskler på nåt visst sätt, och letar efter nån viss följd av detta.

Finn

12