Quote from Guest on 17 January 2010, 21:50"I expressed an interest in trying to run a marathon in the next couple years, and what better way than attempt the training and see if I can handle it. I’ve never done anything close to what’s required to run a marathon"
Det låter ju som en ganska vanl
"I expressed an interest in trying to run a marathon in the next couple years, and what better way than attempt the training and see if I can handle it. I’ve never done anything close to what’s required to run a marathon"
Det låter ju som en ganska vanl
Quote from Susan Hartley on 17 January 2010, 22:00Ungefär tre minuter från världsrekord. Har du kvinnans namn?
Ungefär tre minuter från världsrekord. Har du kvinnans namn?
Quote from Funbeat user on 17 January 2010, 22:07Shalane Flanagan och loppet var Houston halvmara. http://www.chevronhoustonmarathon.com/
Men hon är ju inte direkt otränad eller okänd. Vann brons på 10 000m i OS 2008. Jag tyckte bara det var lite skojigt att en som gör milen på 30minuter säger att hon
Shalane Flanagan och loppet var Houston halvmara. http://www.chevronhoustonmarathon.com/
Men hon är ju inte direkt otränad eller okänd. Vann brons på 10 000m i OS 2008. Jag tyckte bara det var lite skojigt att en som gör milen på 30minuter säger att hon
Quote from Susan Hartley on 17 January 2010, 22:13Jag oglade fram det precis. Nej, nån nybörjare är hon ju inte precis. Oavsett så var det ju väldigt bra sprunget. 🙂
Jag oglade fram det precis. Nej, nån nybörjare är hon ju inte precis. Oavsett så var det ju väldigt bra sprunget. 🙂
Quote from Funbeat user on 18 January 2010, 09:13Kanske att hon syftar på att hon förmodligen behöver ställa om metabolismen till att använda så mycket fett som möjligt när hon springer i sin maratonfart. På de kortare distanserna har hon nog inte behövt oroa sig för att glykogenförråden ska ta slut.
Kanske att hon syftar på att hon förmodligen behöver ställa om metabolismen till att använda så mycket fett som möjligt när hon springer i sin maratonfart. På de kortare distanserna har hon nog inte behövt oroa sig för att glykogenförråden ska ta slut.
Quote from Funbeat user on 18 January 2010, 09:34Lars.
Var det inte du som satsade på 400 meter. 😉
Det är en kort distans.Halvmarathon är en total omöjlighet för en jättemajoritet av människor.
Steget från 400 meter till ½-marathon är enormt,
mycket mindre från ½ till helmarathon.PS. Undrar hur m
Lars.
Var det inte du som satsade på 400 meter. 😉
Det är en kort distans.
Halvmarathon är en total omöjlighet för en jättemajoritet av människor.
Steget från 400 meter till ½-marathon är enormt,
mycket mindre från ½ till helmarathon.
PS. Undrar hur m
Quote from Funbeat user on 18 January 2010, 10:09Jag "satsar" (på hobbynivå) på distanser kring 1500m, och vill gärna träna lite mer för 400m.
Instämmer i dina observationer om distanserna 400m, ½-maraton och helmaraton.
Vad jag menade med metabolism är att damen i fråga är bra tränad för att springa
Jag "satsar" (på hobbynivå) på distanser kring 1500m, och vill gärna träna lite mer för 400m.
Instämmer i dina observationer om distanserna 400m, ½-maraton och helmaraton.
Vad jag menade med metabolism är att damen i fråga är bra tränad för att springa
Quote from Funbeat user on 18 January 2010, 10:20Fast det verkar ju inte som Shalane var direkt otränad inför halvmaran:
"Flanagan has been doing what she calls "volume" training in preparation for the Houston half marathon. She ran anywhere from 100-110 miles per week for six weeks before backing off
Fast det verkar ju inte som Shalane var direkt otränad inför halvmaran:
"Flanagan has been doing what she calls "volume" training in preparation for the Houston half marathon. She ran anywhere from 100-110 miles per week for six weeks before backing off
Quote from Funbeat user on 18 January 2010, 10:33Här är hela intervjun från Running Times, intressant. Snyggt nagellack har hon också.
http://runningtimes.com/Article.aspx?ArticleID=18555
Här är hela intervjun från Running Times, intressant. Snyggt nagellack har hon också.