Quote from Guest on 21 March 2011, 13:57Såg i RW i någon artikel (som jag inte hittar just nu) att en bra grej att ha i träningsprogrammet för halvmara är 3 x 3 km i tävlingsfart. Nu undrar jag om någon av de rutinerade intervallöparna här på forumet har något tips på hur man gör med vilan i så
Såg i RW i någon artikel (som jag inte hittar just nu) att en bra grej att ha i träningsprogrammet för halvmara är 3 x 3 km i tävlingsfart. Nu undrar jag om någon av de rutinerade intervallöparna här på forumet har något tips på hur man gör med vilan i så
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 14:07EDIT: Oj läste fel på frågan 😛
Bortse från detta inlägg !
EDIT: Oj läste fel på frågan 😛
Bortse från detta inlägg !
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 14:22När det kommer till så här pass långa intervaller i halvamarafart (tröskelträning) skulle jag säga 20-25% av arbetstiden i joggvila (måste du gå eller stå efter intervallerna har de gått för fort).
t.ex. 3x17min (5:40/k) med 4:00 joggvila
När det kommer till så här pass långa intervaller i halvamarafart (tröskelträning) skulle jag säga 20-25% av arbetstiden i joggvila (måste du gå eller stå efter intervallerna har de gått för fort).
t.ex. 3x17min (5:40/k) med 4:00 joggvila
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 14:39Göteborgsvarvet under 2 timmar är ditt mål.
En väg att gå är att en gång/vecka springa så många kilometer du kan i tävlingsfart.
För att det inte skall bli för många spring direkt på jobbet.
Häll i dig lite vatten möjligtvis.Råkar det bli för många - v
Göteborgsvarvet under 2 timmar är ditt mål.
En väg att gå är att en gång/vecka springa så många kilometer du kan i tävlingsfart.
För att det inte skall bli för många spring direkt på jobbet.
Häll i dig lite vatten möjligtvis.
Råkar det bli för många - v
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 20:13@K-G: hänger inte med på vad du menar med "för många spring på jobbet".
@K-G: hänger inte med på vad du menar med "för många spring på jobbet".
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 20:27Nu vet jag inte hur du jobbar, men normalt kommer folk hem mellan 4 och 6. Jag kom hem strax efter 6. 5 minuter senare var jag på väg.
Försökte en gång i veckan att komma ut på direkten. Således lite sliten som man ju blir i slutet av ett lopp.
Höll min
Nu vet jag inte hur du jobbar, men normalt kommer folk hem mellan 4 och 6. Jag kom hem strax efter 6. 5 minuter senare var jag på väg.
Försökte en gång i veckan att komma ut på direkten. Således lite sliten som man ju blir i slutet av ett lopp.
Höll min
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 20:39Det enda problemet var att det saknades ett komma:
"För att det inte skall bli för många kilometrar, spring direkt på läs: efter jobbet"
Det enda problemet var att det saknades ett komma:
"För att det inte skall bli för många kilometrar, spring direkt på läs: efter jobbet"
Quote from Funbeat user on 21 March 2011, 20:39Jaha, det var så du menade. Jag är så priviligerad att jag har väldigt flexibla arbetstider, vilket innebär att jag kan ge mig ut på en morgonrunda och komma in lite senare, ta en sväng på lunchen eller gå hem tidigt för att träna en tisdag och sen jobba
Jaha, det var så du menade. Jag är så priviligerad att jag har väldigt flexibla arbetstider, vilket innebär att jag kan ge mig ut på en morgonrunda och komma in lite senare, ta en sväng på lunchen eller gå hem tidigt för att träna en tisdag och sen jobba